Direktlänk till inlägg 7 december 2009

Alyza :)

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 december 2009 00:02

Nu blir det bilder på Alyza :) Massor av bilder!!!

Min lilla fotomodell!!!

 

Nu när hon är själv kvar så har jag henne med mig så fort jag ska någonstans ;)

 

Första natten...Ja vad ska jag säga ;) Hon och dom andra hundarna följde med mig upp till övervåningen, vem fick lillfia syn på om inte katten!!!

Sen var jakten igång...Fick tag på fian och tog in henne i sovrummet...Ställde ett galler i dörr öppningen...

Hon kollade ÖVERALLT där inne en stund...Dahro morrade gå och lägg dig när hon kom för nära honom...Morsan då??? Näää lika illa där...försökte hoppa upp i sängen men  NÄÄÄ inte fick hon vara där heller :(  hon la sig på en av fällarna bredvid sängen en stund...MMMM GOTT LUDD på den...Får jag inte äta det??? Tråkmatte!!!

 

Sen välte hon gallret och skulle jaga katt igen...Kisse ville in i sovrummet...Så jag lyfte honom till sängen och hindrade Alyza att följa efter...La oss...Någon minut senare är det full fart igen...Suck!!!

 

Gav upp!!!  Tog fram utställningsburen, la ett lakan som tak och väggar och stoppade in lillan där...Vände så jag sov med huvudet i fotändan så hon såg mig och jag kunde hålla handen vid henne...

Sen sov vi till morgonen allihop :)  

 

Hon gillade ju att sova i kojan av kartong i valphagen och detta påminde ju om den...

så hon blev lugn och trygg :)

 

 

I fredags åkte vi till Torshälla (där jag bott stor del av livet)

för att hälsa på Maj...Denna gång gick Alyza direkt upp för spiraltrappan (med glasväggar) till Majs balkong...Fort in och kolla runt...

Här kommer några bilder...

 

  

Hej!!! Kul att ses!!!

 

  

Mums!!! blev bjuden på kattmat!!!  Vilket bra ställe!!!

 

Vilken skoj pipgrej!!! 

    

MIN!!!

 

  

Va finns det här???

 

Jag och Maj fikade en stund...Inte nyttigt men GOTT!!!

 

     

Passade på att fota min älskling när hon satt under bordet...

 

     

Tog inte lång stund innan Maj satt på golvet och gosade med Alyza   !!!

 

  

  

Kasta då!!!

 

  

  

Jag kommer!!!

 

    

Vet ej vem som hade skojigast??? Alyza eller Maj   !!!

 

  

Majs fina julgrupp på balkongen skulle kollas!!!

 

  

Kottarna var skoj!!!  Hon snodde en   ...

Så vi tog ur båda två och la undan på bordet medan vi var där ute...

 

Sen föreslog Maj att vi skulle följa med till affären...Sagt och gjort...

 

Maj gick med gåstavar...Bra träning för Alyza, fast hon brydde sig inte speciellt mycket om dom...

 

På gården stod en svart rund soptunna som hon tog en omväg runt, lite läskig...Jag stannade vid tunnan och brydde mig inte om Alyza, utan pratade med Maj...Alyza kom fram för att kolla tunnan självmant... 

Som avslutning innan vi gick vidare la jag en gobit på locket...

 Hon hoppade upp med framtassarna och tog den  !!! 

 

Vi gick under vägen i en tunnel, inge konstigt med det ;) efter tunneln delade sig Gång/cykel banan åt tre håll och det fanns folk åt alla håll...Alyza stannade upp och försökte ha koll på alla samtidigt, stod en liten stund innan jag sa, kom hit ska vi...

Vi mötte en dam med rullator oxå...det gick bra...

 

Stannade utanför affären medan Maj handlade...Alyza hälsade glatt på dom som ville det, hon hade gärna följt med in i butiken...

 

En vinthund med täcke på var mysko men i övrigt skötte hon sig utmärkt...

 

Tyvärr GLÖMDE jag fota på promenaden :(

 

Efteråt åkte jag till kyrkogården och tände ljus på gravarna...Precis när jag var klar så ringde telefonen...Det var Monica som sa hon var hemma hos mig...Ville fira våra födelsedagar!!!  Jag sa att hon kunde gå in så länge så kom jag strax...(Hon har nyckel)

 

Gissa om Dahro och Giah blev glada!!! Dom hade fått vara ut och kissa när jag kom hem...

 

   

Jag tog lite bilder, men dom andra blev INTE bra alls!!!

 

Dahro ska ju ALLTID sitta i Monicas knä...Och gjorde så nu med!!!   !!!

 

Tack Monica  och Göran för paketen och tårtan!!!

Vi (Benny) har inte hunnit kolla hur man sätter in bilder i den digitala fotoramen än...Men det kommer...Godiset däremot är nästan slut...och min fina penna har jag använt flera ggr...(blir glad av texten på den) 

 

På Lördagen tog jag Alyza med till marknaden i Malmköping...

Först tog vi en tur och kollade på folk...sen gick vi in lite bland stånden...Massa fina grejor till salu!!!

Monica och Helena sålde sina saker där...

 

Helena säljer ätbart, svamp, kryddor, geleer osv...Hon är den person som plockat mest svamp av alla jag känner...Är det någon som tar vara på naturens skafferi så är det hon!!! 

 

Monica säljer sitt stickade...Vantar mössor, schalar mm...

Så behöver ni något stickat så går det att beställa hos henne!!! Hon är JÄTTEDUKTIG!!! Och använder kvalitetsgarner!!!

 

Alyza skötte sig bra...var MYCKET att kolla på!!!

Hon hälsade b.l.a på en liten pojke som satt i vagn...Han skrattade och sträckte händerna till henne..Hon pussade honom ...Dom var så söta ihop!!!      Men inte kom jag på att jag hade kameran med, suck hur senil är jag???

 

La in henne i bilen en stund medan jag gick in på några ställen och handlade presenter och julklappar...

 

Sen fick hon komma ut igen...Vi gick till ett tält där några militärer sålde korv med bröd...Hon gillade "gubbarna" och gosade med dom ett tag...Medan jag köpte en korv...Sen gick vi vidare...Massor av personer ville stanna och hälsa till Alyzas glädje... Sen gick vi mot bilen...

 

Kom på att jag hade med kameran... äntligen!!!

Så jag tog några bilder när hon lekte med en sak jag hade med mig i fickan... 

 

     

Skoj!!!

 

Idag har vi inte varit iväg någonstans...Mina systrar skulle komma på besök i kväll, alla tre!!!

Vi har beslutat att försöka ses en gång i månaden nu när vår sambandcentral (mamma) är borta...

En av dom ringde återbud, hennes dotter ligger på sjukhuset...Ska föda barn... Så hon var barnvakt  åt "storebror"...

 

Önskar dom lycka till med allt...Hoppas vi snart har en ny liten kotte i släkten   !!!

 

Vi andra fikade och snackade tillsammans...Är ALLTID lika skoj att ses!!!

 

Ha det bra allihop.

Gunbritt

 

 

   

 

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

Ayax

7 december 2009 08:51

Hej syster yster!! Vilka äventyr med mycket smaskens du har varit på.Själv har jag inte gjort så mycket i helgen för att matte har legat sjuk på soffan, husse och Maja har varit hos Madde och varit barnvakt till gullungen Nova. Men det har varit ganska mysigt att ha matte för sig själv hela helgen..
Idag är matte lite bättre. Och jag har gjort henne glad också...
Morgonpromenaden var ljuvlig och jag skötte mig exemplariskt. Jag sprang lös och gick i koppel bitvis. Mötte hundar,barn,cyklister mm men lydig som jag är kom jag direkt när matte ropade. Att gå i koppel blir jag också bättre på, drar jag så stannar vi så det är bara att gå tillbaka till matte så att vi kommer vidare på promenaden.
Jag kan bara jag vill ha ha...
Hur jag är inomhus tänker jag inte berätta för då skäms jag.. Okej kan berätta lite, när matte skrev det här så ertappade hon mig flera gånger när jag stod mitt på soffbordet för att kolla läget.. Jag är visst den värsta valp dom nånsin haft.. Så mycket energi och bus men samtidigt så kul. Jag kommer nog att bli en bra terv också.
Tur att det är många som tar hand om mig så att inte alla blir gråa i håret på en gång....
Kramar från Ayax och hoppas att vi ses snart igen..

 
Annelie

Annelie

7 december 2009 11:21

Vilka härliga kort på den lilla sötnosen! Visst är det härligt att "vara med" valp, alltid något upptåg på gång och det är väl det som är det charmigaste. Limbo här hemma har nog lyckats med allt genom åren och det han inte har gjort är inte värt att nämna ;)
Häls Annelie, Oska & Limbo

http://www.123minsida.se/anjo

 
Frasse

Frasse

7 december 2009 12:44

Härligt att höra. Tur hon jagar katten så inte ni får det för lugnt i huset. Ska vi ha gråa hår så tycker jag ni ska ha det också
Kramar från
Oss i Norr

http://www.franssons.org

 
Susanne

Susanne

7 december 2009 20:04

Haha, jag skrattar så tårarna rinner...sicken skojig liten pärla ni har...Bilden där hon kollar in om det finns nåt på bordet är ju för go. Vilket äventyr ni varit ute på.

Nu är jag ju då lite nyfiken av mig och undrar vad det står för klokt på din penna.....

Kramar
Susanne o Cia

http://www.ciaosusanne.blogg.se

 
Ludde

Ludde

7 december 2009 23:41

Åh grattis till matte i efterskott! Vilken härlig kattjagare! Jag skulle gjort precis likadant. Mycket spännande för en valp... Nospussar, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
sacco

sacco

10 december 2009 22:02

Lätt att tro att det ska vara lungt när alla valpar har flyttat, men även en enda liten sötnos klarar uppenbarligen av att alldeles på egen hand ställa till en del oreda:) hi, hi skrattade gott åt nattliga äventyr och kattjakt:)
Mycket äventyr för lilla tjejen, en hel värld att upptäcka!

Men Giah, får du inte pussa på de lena mularna, taskigt värre tycker jag.

Önskar er en trevlig lucia lite i förskott!

http://sacco.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 juni 2015 17:04

  I fredags eftermiddag tog jag bilen och körde upp till Avesta, Skulle till Monika och Axa och sova över till lördagen då vi skulle till utställning i Fagersta!!!     SÅ ROLIGT!!!  Lite oroliga var vi för hur det skulle gå, (hon har inte gillat de...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 14 april 2015 20:37

  GRATTIS!!! På 9års-dagen         Red Goblin's Dahro     Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!   För vår pojke idag, Vi har firat med extra god mat och märgben till alla tre hundarna idag          Bilderna är från ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 24 januari 2015 18:52

  Idag fyller vår älskade Grimmendans Giak 8 år   !!!   GRATTIS GIAH!!!   Firat idag med köttbullar som topping på maten och Märgben   som intas nu... 3 nöjda hundar här!!!     Giah och hennes dotter Alyza leker i snön...   ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 20:22

Startar med ettpar bilder på Giah från förra veckan...     Passade på att ta dom när solen tittade fram under skogspromenaden   det börjar verkligen bli höst nu!!!   Lite mysbilder innifrån igen på mina älsklingar      Ben ÄR GOTT!!!...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 18:57

Lite till bilder på hundar och ungar        Min älste son Michael med sina barn, Älskade ungar   !!!           Benny med Nathalie och Wilmer när dom kollade på Kalle Anka på datorn sist vi var barnvakt Nathalie fick feber den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards