Alla inlägg under september 2010

Av Gunbritt o Benny Larsson - 26 september 2010 01:21

Vet inte vart tiden tar vägen??? Den bara försvinner!!!

Jag fick ju en del "ledig" tid när Acke och Ayax flyttade...Tyckte jag i alla fall   nu skulle jag hinna med så mycket...Träna med Alyza framför allt    och ge dom andra långa härliga promenader och lite träning!!!

 

I början gick det riktigt bra, men sen började jag städa lite och startade med att äntligen måla om i hallen   tyckte jag var duktig!!! men som vanligt när jag gör något så får jag betala för det   !!!

Vet ju att det blir ont överallt (mer än vanligt) huvudet värkte och allt var pest... Ja ja vissa lär sig aldrig!!!  Så målandet går låååångsamt och hundarna har haft tråkigt med bara rastningsturer ett tag... 

 

Vår fina träningsplan har inte nyttjats så mycket som jag planerat, men några pass har det blivit sen sist   !!!

 

   

Tom plan ;) börjar bli riktigt bra nu   ...

 

Hösten har börjat, är färgglatt ute nu...

 

   

Skogen i kvällssolen...

 

   

Alyza spanar på fåglar i skyn på hemvägen...(lite mörkare) 

 

  

Finaste Dahro på promenad... Spanar över åkrarna  !!!

 

Brukar finnas rådjur där ibland... Eller Älg...

Har regnat endel så vägen är skitig, blir så "fint" inne trots att man torkar av tassarna, Damsugaren är en underbar uppfinning!!! Blir ju lika många turer ut oavsett väder... Så grus och hårstrån har vi gott om... Golvmoppen behöver också få sig en svängom titt som tätt   !!!

Detta med regn och lera är väl det tråkigaste nu på hösten med det blir ju en del soliga och fina dagar med... 

Mörkt blir det ju så tidigt nu men det är ju skönt att tända ljus, krypa upp i soffan med hundar och katt som trängs mysa och ev titta på TV...Har inte tittat på flera månader innan...Men nu startar ju en massa bra program igen   

 

 

   

Alyza utanför verkstaden, vi bytte däck!!! söt nakenfis...

 

Lite ljust blev det, testade nya telefonen (solen sken...)

Vi gick en promenad först medan vi väntade...Gäller att passa på när man ändå är inne i Eskilstuna   ...

 

Alyza och jag var på besök hos min vän Maj som bor i Torshälla...Mina gamla hemtrakter!!!

Jag blev bjuden på mat, nyfångad fisk med potatis och gräslökssås MUMS!!! Tack igen Maj... Alyza fick kattmat och hundgodis... Efteråt gick vi en långpromenad!!!

 

  

På väg in i skogen...

 

Kommer ni???

 

Jag kommer   !!! Tränade lite inkallning   ...

 

Hon var duktig!!! Vi passerade en fotbollsplan    där dom tränade för fullt...Kopplade lilla fröken, så det inte blev en fyrbent spelare på plan     !!! Vi stannade och vilade några gånger...

 

  

Maj och Alyza tar en paus...

 

Vi mötte ett antal hundar på vägen och Alyza skällde på endel av dom   ...Försöker få henne att sluta med det...

Men det är inte så lätt...

 

  

Här är Atos och Jessie   ...

 

Två jättemysiga hundar som vi fick hälsa på, gick riktigt bra  Alyza gillade framför allt Atos!!! Bra att man kan stanna och hälsa ibland, lite skällande blev det men så småningom kunde hundar ligga fint medan vi pratade med matte... Alyza låg också... 

Tack för hälsningen i gästboken  Katarina  ...

Vi gick också förbi en skolgård där några barn kom fram och frågade om dom fick hälsa på hunden... Det fick dom, så det blev en hel del gos där   en av pojkarna fick massor av pussar av min lilla älskling... Vi gick upp till Maj igen och satt ute på balkongen och fikade...En trött Alyza låg och höll lite koll på gården, men somnade till då och då...

 

I tisdags kväll hade vi besök av Åsa, som stannade och sov här på vägen söderut...Hon hade sina två mallar med sig och en jättefin tervhane "Knycken" var också med...(Son till Erah och Camlot) Han var lik sin far   ...

Karin kom över ett tag för att få se sitt "barnbarn" på fyra ben... Jätteskoj att hinna pratas vid en stund   !!!

 

Avslutar med en bild på kisse...

 

   

Min älskade knasen   ...

 

Dags att gå upp för att nattas av min älskade katt...

Ha det bra allihop... Sov gott!!! 

/Gunbritt 

 

  

   

 

Av Gunbritt o Benny Larsson - 9 september 2010 00:14

Innan Ayax flyttade till Paul så ville Liam säga hej då till honom   (För han tycker sååå mycket om mig farmor)

Ja vad gör man ??? Klart vi åkte så dom fick säga hejdå :)

Liam blev glad att höra att dom (Paul och Ayax) skulle komma hit igen så han får träffa dom...

 

  

Liams mamma Elinore och hans småsystrar var också med   ...

 

      

Ronja o Lovisa        Ayax o Paul             Söta Lovisa

 

(Som vanligt klicka på bilderna du vill se i större format)

 

I söndags tog jag en tur till Mjölby Brukshundklubb   !!!

Gun med sina två hundar mötte mig där   !!!

 

Jag hade Alyza med mig... Vi gick runt och kollade in klubben, planerna och omgivningen...Ett jättefint ställe!!!

 

Vi tränade lite också, Alyza mestadels att inte skälla utan koncentrera sig på mig eller Gun...Jag fick en massa tipps om hur jag kan träna Alyza av Gun   ...TACK FÖR ATT DU ALLTID STÄLLER UPP!!!  

 

   

Alyza har fin kontakt med Gun... Hon kan om hon vill   

 

   

Hmmm??? var är godiset???

 

   

Även pappa Otiz fick träna!!! SÅÅÅ DUKTIG!!!

 

Undra (Malle) var oxå med   !!!

 

Vi träffade Elisabeth Weber och hennes hund på plan...Fick tyvärr inga bra bilder på dom :( 

 

Hon hade nycklar till klubben så att vi kunde gå in och titta hur det ser ut, inför MH-t...

 

Efter det åkte vi till skogen och la spår   ...

Alyza var först ut på sitt... Gick lite segt i början, men sen när hon tog spåret så klantade jag till det   !!! Borde ju ha lärt mig att lita på hunden...Suck...Men jag trodde hon gick fel och höll in henne och försökte få henne att gå åt "mitt"håll... Fick sen syn på en markerin jag satt upp...Åt det hållet Alyza hela tiden ville!!! Nåja hon fick ÄNTLIGEN gå där och hittade till slutet till sist!!! 

 

Blev inga bilder på hennes spår men på Otiz och Undra blev det bild när dom fick belöning efter avklarade spår :)

 

  

Glad Undra med matte Gun   !!!

 

  

Otiz får leverpastej efter spåret...MUMS!!!

 

Tog några bilder under spårningen med, men det blev mest suddiga bilder tyvärr :(

 

Idag fick jag besök av Ann-Sophie och hennes hund Lexus!!!

Först fich Alyza och Lexus leka på vår inhägnade baksida...Dom hade såååå skoj ihop och sprang och jagade varandra   ... Kollade in alla gropar mm.

 

  

Hallå...Finns det något här??? Lexus kollar!!!

 

Vi gick in och åt lite smörgås innan vi packade in hundarna bak i bilen och åkte till skogen!!! Vi gick runt och kollade efter svamp medan Alyza och Lexus lekte   ... Dom hade jätteskoj tillsammans!!!

 

   

Kommer du matte???

 

         

Lexus i vila...Blev lite trötta av allt spring...

 

        

Alyza mitt hjärtegull...sååå söt, go och glad   ...

 

   

Här ligger dom och tuggar ben medan vi vilar lite vid bilen...

 

A-S höll på att trampa på en orm i skogen...Vi blev rädda jag av hennes skrik o hopp och hon av ormen ;)  

När vi vilade vid bilen som var parkerad på en "vändplan" inne i skogen kom en travhäst med sulky och förare farande...Hundarna var lösa men jag fich tag på min och A-S fick sin att stanna...Kusken vände och åkte iväg igen...Med orden...NI HAR LITE LUFT I BAKDÄCKET vet ni det??? NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!! Punktering!!!

 

Ringde Benny, han kunde inte komma från på jobbet, så vi fick vänta ett tag...Ca2tim....

Så vi gick en runda till i skogen   ...

Alyza och Lexus spaade och fixade fina lerinpackningar    lekte tafatt och la sig för att vila ibland...  

 

Benny kom och bytte däck!!! Ska in till stan och få det trasiga fixat i morgon!!!

 

Hittade inte så mycket svamp, det räcker nog bara till nån macka...Men det ska bli gott!!!

 

Nej nu är det sent igen!!! Dags att Sova!!!

/Gunbritt

 

Ps. Både Ayax och Acke trivs bra och sköter sig hos respektive ägare   !!!

 

Tyvärr fick Acke C på höfterna, med rekomendation att röntga om när han växt till sig och musklats upp, Det var inga pålagringar utan "slapp led"...

Armbågarna var helt OK!!! 

Ds.

 

 

 

 

 

  

Av Gunbritt o Benny Larsson - 2 september 2010 15:36

Igår la jag spår till Alyza och Dahro...Alyzas gick bra, förutom ett tapp på vägen, men hon tog sig till slutet iaf   ...

Dahro började bra men var inte så koncentrerad så det blev lite betande på gräs mitt i spåret   ...

 

Några bilder blev det ändå...

 

   

Jag med Alyza   ...

 

   

Matte det finns en massa godis här...Mums!!!  

 

Benny  och Dahro på gång...

 

   

På spåret   ...

 

   

Benny och Dahro på lydnadsplanen...

 

Det gick mycket bättre Dahro var ivrig och Benny glad åt att det gick så bra...Var skoj att kolla på killarna         

 

   

Fritt följ...språng mars...

 

Alla momenten gick över förväntan   ...

 

Då blir det belöning... 

 

        

 På väg tillbaks med leksak... En gång till husse???

 

En nöjd husse på sista bilden   !!!

 

(Klicka för större bild)

 

  

Giah väntar på kommando...

 

Jag körde lite lydnad med henne med men eftersom Benny inte var bed blev det bara närbilder   

 

  

Sitter fint!!! min älskling... (sitt stanna kvar)

 

  

Sötaste Giahfia   !!!

 

  

Gillar belöning... (Blev två bitar i ett nafs när hon fick behålla den en stund för fotografering...Min piraya)

 

Alyza och jag gick oxå ner och tränade lite innan vi tog en kvällstur...Benny fick kvällsrasta dom andra två   ...

 

  

På kvällen tog Alyza och jag en lååång promenad...Kommer du någon gång matte???

 

  

Letar godis i lingonriset...

 

Nu kommer huvudbilder på Alyza och Ayax från valpträffen, glömde lägga in dom i bloggen då   ...

 

  

Alyza!!!

 

  

Ayax!!!

 

Idag skiner solen här och vi har det underbart...Härligt att ha mer tid till varje hund nu och till tvätt mm. oxå...

 

Hoppas på fint höstväder så man kan utnyttja dagarna till hundträning... går iofs bra att träna ändå, har ju regnkläder men det är roligast om solen skiner   !!!

 

Ha det så bra allihop!!!

/Gunbritt  

 


      

Av Gunbritt o Benny Larsson - 2 september 2010 15:18

Hej!

Var på kalas och firade vårt barnbarn Liam som blev 7 år   

Tänk va tiden går...........

 

  

Två glada kusiner!!! Liam och Nathalie   

 

Dom har alltid så kul ihop...i nedre vänstra hörnet skymtar Alyza som var med...Hon skötte sig jättebra   !!!

 

Michael vår älsta son med dottern Nathalie  

 

   

Andreas yngre sonen med sin son Liam     

 

 Det var några bilder till dig Elisabeth   ... Som undrade hur pojkarna och barnbarnen ser ut nu!!!

 

Alyza fick en del träning både före och under kalaset... Jag var in och handlade present före...Då tog Benny Alyza och gick en runda på stan...Sen var vi till kyrkogården för att kolla gravarna...Alldeles för många sådanna nu för tiden :(

 

/Gunbritt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards