Direktlänk till inlägg 8 april 2009

Våren är här!!!!

Av Gunbritt o Benny Larsson - 8 april 2009 19:39

Nu är våren här !!! HÄRLIGT!!!

I lördags trodde man nästan sommaren kommit 20-25 grader??? Trodde nästan inte det var sant :) Vi tillbringade det mesta av dagen utomhus...Hade bakdörren till huset öppen ända till 19 tiden...

Städade altanen så nu kan man sitta där igen ...

Blommorna har slagit ut i gräsmattan på framsidan det börjar bli blått av Skillan och krokusar i blått och vitt lyser upp här och där...VACKERT...

Gullvivornas blad har börjat växa såg jag, så snart kommer dom med...


Som svar till Ludde "ler" !!! Giah ska INTE ha valpar med Sigge!!! Även om hon nog gärna vill...


Det är matte som bestämmer!!!

Endast hanar av samma sort som hon och Hd, Ad fria och mentaltestade bla. kommer på fråga...


Få se om jag hittar någon??? Vars ägare oxå vill naturligtvis...

Ska ta kontakt med ägare till hanar jag kan tänka mig (inte lätt att bestämma sig måste jag säga)


Sen beror det på vad hundägaren har att säga om dom vill eller inte...Hur hunden är ...osv.


Få se om jag hinner till nästa löp som det är tänkt...HOPPAS DET!!!!

Tiden bara rinner iväg!!!


Har hunnit träna lite lydnad med hundarna och Giah spårade igen...Gick bra!!!

Annars är det mest promenader i skogen och på grusvägarna som hinns med men dom gillar ju det med...

Lite lek med boll och kamptrasa på gården...uppletande av godis...Vila vid TVn eller datorn (medan matte sitter där )...Blir mycket tid vid datorn nu...Ofta på sena kvällar och nätter...


I måndags var jag och Giah med Sigge, hans matte,Monica och Göran ut en härlig tur till samma sjö som vi gick till i förra inlägget...Giah gjorde lerinpackningar på tassar och mage...Blev sååå fin :)

Hon och Sigge aktiverade Göran med pinnar ;)

Vi hade en skön fika stund innan vi vände hemmåt...Giah fick en hel smörgås av Helena igen till hennes förtjusning +smakbitar av oss andra så gissa om hon var nöjd!!!!!!!!

Sigge fick naturligtvis det samma men han blev nog gladast över att sjön var isfri en bit så han kunde simma!!! Första simmturen för i år tror jag...


Idag packade jag in hundarna i bilen, tänkte dom kunde få följa med in till Eskilstuna, jag skulle till tandläkaren...Tänkte passa på att träna dom inne i stan efteråt...Trodde jag ja...BILEN STARTADE INTE!!!!

Pinsamt att ringa tanläkaren och säga att jag inte kunde komma...Har ju ändrat tiden tre ggr förut pga. sjukdom...

Fick en ny tid den 20/4 hoppas verkligen inget kommer ivägen då...


Hundarna fick gå ut här hemikring i stället...Inte lika kul...Hade sett fram emot stads promenader...


Nu regnar det... Så vi får se om det blir stan i morgon istället...


Benny har satt batteriet på laddning så vi får se om bilen startar i morgon...


Min svägerska var här ikväll och lämnade en massa  böcker...Älskar att läsa!!!

Dom två senaste Sandemo böckerna drar nu!!! Har ju INTE tid att läsa men få se om jag inte tar mig det i alla fall...SKÖN AVKOPPLING!!!


Dygnet har för lite timmar!!!!! Behöver fler!!!

Tur det är ljust längre nu så man kan se vad man gör utomhus utan pannlampa på kvällen(till ca. 20.00)


nej nu ska jag se TV

Ha det bra...

GLAD PÅSK ALLIHOP!!!!

/Gunbritt





  

 
 
Susanne o Cia

Susanne o Cia

8 april 2009 21:52

Haha, det till att ha höga krav i valet av fästman ser jag....HIHI! Fast Sigge gillas nog bäst ändå....om Giah själv får bestämma....

Vill önska dig o flock en riktigt skön och fin påsk.
Kramar
Susanne o Cia

http://www.axevasvecia.bloggagratis.se

 
Frippe & Cash

Frippe & Cash

9 april 2009 05:19

Hejsan på er!
Ja ha ni har vår ni, ja riktig vår?
Här håller snön på att smälta bort och jag såg presis att det har blivit knoppar på träden här uppe.
Jag säger som Giah, Sigge är ju bäst!! Hihi
Kram på er..

http://frippe.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

9 april 2009 09:29

Önskat dig all lycka till med att hitta rätt hane till Ghia, spännade men nog så svårt.

Vad vårigt och härligt ni verkar ha det, synd bara att bilen din inte ville vara med.

Ha en underbart Påsk! hoppas du hinner med och läsa lite, det är ju sån härlig avkoppling.

http://timsevimse.blogg.se

 
Frippe & Cash

Frippe & Cash

9 april 2009 12:26

Kikar in igen och önskar er en riktigt
GLAD PÅSK på er...

http://frippe.bloggagratis.se

 
Linda m flock

Linda m flock

9 april 2009 13:06

Glad påsk till er alla , hoppas ni har det bäst :)

http://www.newstorykiwi.se

 
Ingen bild

Fam Nordström

9 april 2009 16:52

Glad Påsk på er underbara vänner!
Hoppas hundarna får lite påsk ägg & att ni kan njuta av våren där nere. Här firar vi påsken på isen med skotrarna och korvgrillning. Må så gott så hörs vi snart igen. Kram på er

 
Sigge

Sigge

9 april 2009 20:06

En JÄTTESTOR påskpuss till dej Giah!!!!!!!!!
Matte säjer att du ska hälsa till alla andra men det tycker jag är oväsentligt.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

9 april 2009 22:27

Det var ord och inga visor... Vi får väl se vad Sigge hittar på, han är ju ganska försigkommen... och vadå, mentaltest? Bara för att man samlar vattenkannor, dunkar och andra nyttigheter betyder väl inte det att man är störd???

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

9 april 2009 22:29

Fast det där med alla blommorna lät bra! Så varmt och skönt har vi inte haft ännu. Påskpussar till hundar, hussar och mattar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Happy / Gazton

Happy / Gazton

10 april 2009 01:20

Matte håller med att det är inte lätt att hitta killar till lilla mig, fast hon hittade verkligen rätt. Blev så kär så kär.
Fniss! Visst är bilar jäkliga...inte starta bara så där.
När skall du och Sigge gifta er?? Vi väntar på inbjudan till bröllopet =D.
Happy

http://gaztons.wordpress.com

 
Elisabeth och Sacco

Elisabeth och Sacco

11 april 2009 01:21

Glad Påsk på er! Så härligt att ni har varit ute och spårat! Och Sigge har friat också, inte illa.. sämre kan man ha det! Men vad säger din sambo om det?
Oj, det var seriöst att kika igenom alla bilder, kul att du gillade dem! Må så gott!

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ville

Ville

13 april 2009 10:16

Hahaha vilka krav frökens matte har på hane...och en sån tur att ingen tänker mentalkolla Sigge. Den som gör det blir bara förvirrad , han är helt enkelt för smart för alla tester. ;)
Stumpan lilla det kommer att bli söta barn vilket som bara dom liknar sin mammaaa...
Puss på dig

http://marno.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 juni 2015 17:04

  I fredags eftermiddag tog jag bilen och körde upp till Avesta, Skulle till Monika och Axa och sova över till lördagen då vi skulle till utställning i Fagersta!!!     SÅ ROLIGT!!!  Lite oroliga var vi för hur det skulle gå, (hon har inte gillat de...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 14 april 2015 20:37

  GRATTIS!!! På 9års-dagen         Red Goblin's Dahro     Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!   För vår pojke idag, Vi har firat med extra god mat och märgben till alla tre hundarna idag          Bilderna är från ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 24 januari 2015 18:52

  Idag fyller vår älskade Grimmendans Giak 8 år   !!!   GRATTIS GIAH!!!   Firat idag med köttbullar som topping på maten och Märgben   som intas nu... 3 nöjda hundar här!!!     Giah och hennes dotter Alyza leker i snön...   ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 20:22

Startar med ettpar bilder på Giah från förra veckan...     Passade på att ta dom när solen tittade fram under skogspromenaden   det börjar verkligen bli höst nu!!!   Lite mysbilder innifrån igen på mina älsklingar      Ben ÄR GOTT!!!...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 18:57

Lite till bilder på hundar och ungar        Min älste son Michael med sina barn, Älskade ungar   !!!           Benny med Nathalie och Wilmer när dom kollade på Kalle Anka på datorn sist vi var barnvakt Nathalie fick feber den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards