Alla inlägg den 29 maj 2012

Av Gunbritt o Benny Larsson - 29 maj 2012 13:35

I Helgen fick vi kärt besök!!! Ann-Sophie med gullgossen Elton 4månader  ...

Det var lääängesen A-S och jag sågs nu, ett halvår eller så, så det var härligt att ses och kunna kramas lite  ... Inte riktigt detsamma att bara höras på telefon... Även om det oxå är kul...

Lexus var med husse och lillmatte på någon match, så den goa killen får jag se nästa gång...

Elton är en jättemysig valp   påminner mig om Alyza busa som valp!!!

Nu har A-S fullt upp igen!!! Mycket bus och glimten i ögat har denna lillkille    

Han kommer nog att bli en riktigt fin hund att jobba med!!!

Var kul att få träffa honom, mina hundar gillade honom, ja Dahro han inte med att hälsa innan dom åkte hem men det blir väl nästa gång!!! Giah var först med att få träffa Elton... Här några bilder på dom!!!         


Elton nyfiken på kameran...


Kul grejer att leka med, denna och en tennisboll uppskattades  ...


 

Giah kollar in besökaren och inbjuder till lek  ...


Tyvärr upptäckte A-S att Giah droppade blod, det var en av hennes klor uppe på frambenet som det rann från,  vi vet ej när hon skadat sig och på vad, men det blev till att ta fram förbandslådan och stoppa blodflödet!!! Jag la på en linda efter ett tag, eftersom det inte ville sluta rinna blod... Hon hade lindan på till kvällen när hon låg lugnt med mig i TV-soffan... Då tog jag av för att kolla och eftersom det såg bra ut fick hon vara utan linda... Det har inte varit några problem efteråt...


Vi tog det lugnt ett tag, fikade och snackade... Elton sov ute i sin bil som stod i skuggan, lugn och trygg, så härligt att se   !!! 

Sen var det var dags för Alyza och Elton att träffas...

Vi tog en promenad med dom, jag och Ann-Sophie...

Benny var hemma med dom andra hundarna  ... samt pysslade med Corvetten  


Jag fick äran att åka första turen med den i år... Till besiktningen   som gick bra!!!

Inga problem alls... Sen blev det en tur på motorvägen och en lång omväg hem... Gäller att passa på  när man har tillfälle... Lite kul ÄR det med "leksaken"     

    

      

Kom igen då!!! Nu leker vi...


Va långsamma ni är!!! Hur länge ska vi vänta??? (Elton passar på att vila) Dom hade jättekul tillsammans under promenaden  ... Lekte jättebra tillsammans!!!


 

Jag kommer matte!!! Så duktig när matte ropar  ... SÖTNOSEN!!!


 

Lukta på "blommorna"  ...


 

Liten vilopaus i skogen...


Har du vilat klart??? Då går vi...


Så vackert uppe på berget i skogen... Torrt i mossan var det!!! 


 

Lite träning blev det med  ... För både Elton och Alyza (Det gör jag vid alla promenader) 

Gäller att passa på även om det bara blir lite varje gång  


  

Elton gömmer sig i blåbärsriset...


Två törstiga hundar efter en solig promenad  


Alyza fick gå in i hagen med Dahro och Giah medan jag bad Benny hjälpa mig att ta ut alla stora blommkrukorna som jag skulle plantera blommor och jordgubbsplantor i mm.

Lekakulor och jord oxå förståss sen satte jag igång med att få fint i krukorna medan A-S och Elton satt bradvid och höll mig sällskap ett tag...


 

Elton låg och tuggade ben i lugn och ro, medan vi stökade och pratade, goaste killen, så lätt att ha på besök   vi hoppas få se honom snart igen!!! 


Nu när det är sommar och lättare att åka så hoppas jag på många besök av A-S, med hela sin flock   både två och fyrbenta...


Jag är ju en sån person som gillar att träffa vänner både på två och fyra ben och nu när det är sommar så kan man lättare ha hundar på olika håll om det behövs och dessutom är det varmt nog att sova i lillstugan om man vill stanna över natten oxå  ...


Det är ju inte så lätt att ta med våra tre hundar hem till vänner som bor i lägenhet, speciellt dom som har hundar, det har dom flesta av er   och att fixa hundvakt går ju inte alltid... Så lättast är att vänner kommer hit istället...  


Ha en riktigt bra sommar allihop!!!!!!!!! Hoppas vi ses eller hörs!!!!!!! KRAM 

En extra hälsning till alla "MINA" valpar med ägare, är så glad att ni finns!!! 

/Gunbritt


PS. GRATTIS Paul och Ayax som blev BIR och BIG1 på utställning i söndags (inofficiell)

Vi är så stolta över er!!! Hoppas det ger dig blodad tand att ställa ut fler ggr. Paul!!!

Lycka till med allt ni gör tillsammans du och Ayax  !!! KRAM  

DS.      


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards