Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Maj en härlig månad :)

Av Gunbritt o Benny Larsson - 19 maj 2012 12:02

Det blir en massa bilder igen  !!!! Har tyvärr glömt ta med kameran på promenaderna igen, suck men bilder blir det i alla fall, håll till godo... 


 Var och firade älskade Monica på födelsedagen i början av Maj  Var mysigt ute på baksidan av deras hus... Blev en trevlig kväll med glatt sälskap!!!


    

Sigge med matte Helena kom och levererade sin bok Siggesvamphund... Var jätteskoj att ses igen, var ju rätt länge sen sist... Dahro fick gå in, sen lekte Sigge med tjejerna en stund  

Jeanstrasan var skoj!!! 

Boken lästes snabbt ut och jag kan rekomendera den till alla som gillar hund, det är en berättelse om Sigges liv som började illa men blev bra till sist när han hittade sin matte och blev en ypperlig svamphund!!! Jag har själv sett honom jobba  ... 


Giah busfia i full fokus... Kasta nån gång!!!! 



Alyza i  lek med däcket igen  ...


Förra fredagen var Liam här från Fredag-Lördag vi gick med hundarna, kollade TV, läste böcker och spelade spel mm... Det var ett konstigt väder på Lördagen, sol-regnskur-sol-regn osv. Så jag och Liam fick rusa in under tak mellan turerna, jag tränade lite med Alyza medan Liam kollade på, då ville han oxå försöka  ... Jag avslutade och han kallade på Alyza, sa FOT och den lilla damen tittade lite konstigt på honom sen gick hon till min vänstra sida och satte sig   inte riktigt som han tänkt,  men där var ju hennes fotpossition enlig henne, träningen har gett resultat  "skratt" , sen testade han sitt och ligg och det blev som han tänkt så vi var nöjda alla tre efteråt...  Vi plockade rabarber och gick in och hjälptes åt att baka en stor paj  MUMS!!! Sen  bakade vi matbröd (Farinlimpor 4st) han bakade en till sig och sin pappa  medan jag fixade dom andra tre... Andreas kom och hämtade sin son vid tretiden...


Sen fick vi besök av Monica, Göran och lilla Ozzy  ... Dom tittade in på fika en stund när dom hade vägarna förbi, alltid lika kul!!!

Sen kom Nathalie med familj  !!! Vi fikade tillsammans allihop...


   

Rabarberpajen gick åt som smör i solsken... Blev vaniljglass till...


    

 Wilmer i pappas knä   gullungen vår!!! 


  Ozzy och Nathalie gillade varandra  ...


Efter ett tag åkte allihop hem utom Nathalie som skulle stanna hos oss över natten till Söndag... Michael och Kattis fick oxå en limpa nybakt bröd med sig... Monica och Göran fick med en smakbit dom med   Nybakt bröd gillar ju dom flesta... Tyvärr kunde inte Nathalie äta det eftersom hon är glutenintolerant, men hon hade med sig Glutenfritt havregryn så vi bakade negerbollar tillsammans för att sen festa på när vi tittade på en Disney film  ... MUMS!!!


      

Full fart... Håret lite i vägen...



Hittade ett band sen gick det bättre  ...


Middag och rastning av vovvar sen TV-time...


Efter filmen var det dags att borsta tänder och tvätta av sig, Kissa behövdes inte  

  

En trött tjej väntar på sagoläsning, en underbar stund tillsammans innan nattning!!!


Det blev tre busiga bebben böcker (i en bok) så var det dags att sova, Jag är kissnödig   helt oväntat...Näää!!! Upp på toa, tillbaks i säng (jag låg bredvid henne) Förtroende om hemligheter och en massa snack... Mysigt ja, men sent!!! SOV nu snälla vännen, hungrig vill ha smörgås, nä nu är det natt, vi äter frukost när vi vaknar... Kl 12. 02 fortfarande vaken   Nu måste du sova om vi ska hinna måla porslin i morgon innan du ska till gymnastiken, ja jag ska, mys sen sov hon äntligen  hjärtat mitt!!! Kl 5.00 nu är det morgon farmor!!! Nej sov tills klockan ringer vid 7 annars orkar du inte med dagen som kommer... Somnar om, vaknar strax före sju så vi går upp och äter frukost sen målar vi!!!   


    

Visst blev den fin tavlan med blommor som hon målade och tog med hem  ...


Dags att åkatill Vilsta (i Eskilstuna) För att möta upp Michael, Kattis och Wilmer och lämna Nathalie till sitt Gympapass...  


Man blir ju hungrig medan man väntar på syrran!!! Tur det gick att värma maten i mickron,


Fikade medans vi väntade på att Nathalie blev klar och gosade med lillkillen  

Resten av söndagen-måndagen-tisdag middag gick i vilans tecken!!! Det tar på att ha ungarna så jag tror inte det blir båda på samma helg igen om dom inte är här samtidigt  ...

Jag ÄLSKAR att få rå om dom mina barnbarn även om det blir jobbigt efteråt!!!!!!!!


Är sååå trist att ALLTID betala med värk och trötthet så fort man gör något, men sånt är livet för mig och många med mig... Är tacksam att det inte är värre än det är!!! Jag får ju njuta av livet barn barnbarn hundar vänner osv så jag ska inte klaga utan se det positiva  ...


Är ju bättre nu och då vill jag ju göra allt på en gång... borde ju veta hur det blir!!!

Njuter av årstiden i alla fall, några trädgårdsbilder...

Vår i orensade rabatter, Backsippan som jag fick av mor har kommit bra i år var rätt mycket i blom, blir glad och tänker på mamma och pappa  i deras trädgård dom älskade att fixa där!


Avslutar med bilder på vår nya fyrfota vän Babe, som var här med Barbro och Per som har henne på prov ett tag   en liten goding!!!

Vi gick en promenad med henne och Alyza i koppel innan vi fikade och det gick bra förutom att vår tös skällde och var ivrig i början.. Dom fick inte hälsa utan vi tränade att gå gemensamt.


Sen fick våra tre vara på baksidan medan vi andra gick in och fikade...


       

Kram matte  ...


Redan efter några dagar tyr Babe sig till dom... Tror nog det kommer att gå bra!!!


Avslutar med några busbilder från trädgården med Babe...

Bollen var rolig!!!


En riktig sötnos   ...


/Gunbritt        

                          

 
 
Ludde

Ludde

19 maj 2012 23:37

Vilka härliga bilder! Den där Babe såg ju inte så tokig ut, men hon går inte upp mot Giah och Alyza! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

20 maj 2012 16:47

Oj vad mycket härligt besök ni har haft! Fullt hus :-) Ljuvliga bilder!

Åh vad gott det lät med rabarberpaj... mums!!

Krama om alla vovvarna från mig!



http://timsevimse.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 juni 2015 17:04

  I fredags eftermiddag tog jag bilen och körde upp till Avesta, Skulle till Monika och Axa och sova över till lördagen då vi skulle till utställning i Fagersta!!!     SÅ ROLIGT!!!  Lite oroliga var vi för hur det skulle gå, (hon har inte gillat de...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 14 april 2015 20:37

  GRATTIS!!! På 9års-dagen         Red Goblin's Dahro     Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!   För vår pojke idag, Vi har firat med extra god mat och märgben till alla tre hundarna idag          Bilderna är från ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 24 januari 2015 18:52

  Idag fyller vår älskade Grimmendans Giak 8 år   !!!   GRATTIS GIAH!!!   Firat idag med köttbullar som topping på maten och Märgben   som intas nu... 3 nöjda hundar här!!!     Giah och hennes dotter Alyza leker i snön...   ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 20:22

Startar med ettpar bilder på Giah från förra veckan...     Passade på att ta dom när solen tittade fram under skogspromenaden   det börjar verkligen bli höst nu!!!   Lite mysbilder innifrån igen på mina älsklingar      Ben ÄR GOTT!!!...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 18:57

Lite till bilder på hundar och ungar        Min älste son Michael med sina barn, Älskade ungar   !!!           Benny med Nathalie och Wilmer när dom kollade på Kalle Anka på datorn sist vi var barnvakt Nathalie fick feber den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards