Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Ayax mm. bildkavalkad ;)

Av Gunbritt o Benny Larsson - 28 mars 2012 12:36

Länge sen sist igen, vet inte vart tiden/orken tar vägen!!!

Jag har tagit en hel del bilder, fast inte så ofta tyvärr  ...

Glömmer kameran för det mesta  !!!

Nu kommer det bilder tagna sen sist i alla fall, på hundar barnbarn mm...


Ayax med husse kom hit på besök   skoj att få träffa dom igen!!!

 

Nya bilen, Ayax plats fixad  ... 

 


Nu kommer en massa bilder på finaste Ayax, en del inte så bra kvalite,

men jag visar dom ändå  ... 

 

Älskade Ayax är en fin och go kille, Jag är så glad över alla "mina" valpar   

Skönt att dom alla har bra hem, blir älskade och förhoppningsvis får ett långt lyckligt liv tillsamans med sina familjer!!! Det är så skoj att jag har kontakt med alla  ...  

(mer eller mindre ofta)   så jag får veta hur det går!!!

Tack alla ni som tar hand om era älsklingar!!!


Vi fick besök av Michael med familj, han bytte till sommardäck bla.

Nathalie visar hur fina händerna blir när man hjälper pappa byta däck  ... 



Sötaste Wilmer   


Han har full koll på mamma, lilla piggelin (sorry Kattis, du kom med ändå)

Ni är sååå fina båda två  !!! 



Jag och Alyza var hemma hos Nathalie och Wilmer ett tag efter deras besök(Kameran med)

Alyza var nyfiken på lillkillen   



Det är skönt att ligga i babysittern...


 

Min nya fotomodell,  Wilmer farmors glada lilla kille   


Nathalie med ett spel, full koncentration hade hon min älskade tös  ...



En lite suddig bild på Dahro och husse bakom galler, Alyza löper nu!!!


Går faktiskt ovanligt bra änn så länge, snart höglöp...  Dahro låter henne vara, han ska bara nosa där hon kissat lite extra noga   ...

Dom kan ligga med i TV-rummet båda två och sova eller tugga ben...


Ska du fota nu??? Jag sov ju!!!! Mattes fina kille  ...


Lite bilder på Alyza blir det med...

    

Full fart är det på min lilla tös!!! Hon älskar allt och alla, gillar hitintills allt vi gör tillsammans, springer fint på löpbandet inne (köpte ett för att kunna motionera hundarna extra) gillar att träna och älskar turerna i skog och mark, hon vill gärna vara utomhus mycket och kan även roa sig i trädgården själv eller med dom andra... Hon är smart och har lärt sig öppna dörrar, bra tycker dom båda andra som hänger på   ... Spelar ingen roll om hon vill in eller ut  går lika fort åt båda håll SUCK!!!   Ett tag hjälpte det att låsa men ytterdörren på framsidan har hon lärt sig öppna ändå??? Så nu är det galler framför låst dörr som gäller!!!

Ska fixa hakar högt upp på dörren-listen, så ska det väl fungera  hoppas jag!!!

Tur att det är inhängnat utanför dörrarna åt båda hållen!!!


Mina älsklingar!!!  


 

Många bilder blev det på min lilltjej Belgarhuset's Alyza   ...


Vi har fått vår här nu, blommorna börjar titta upp och det har varit en hel del  -iga dagar... Njuter verkligen!!!

Allt blir lättare när det är barmark igen, älskar att se naturen vakna händer saker hela tiden fåglar och fjärillar mm  gör en glad...


Fästingar och ormar kommer oxå fram i vårsolen, se upp med dom!!!  

Glöm inte att det blir Varmt i bilen nu när solen skiner, och att solen flyttar på sig!!!

Både hundar och barn, ja allt levande kan dö om det blir för varmt!!! 

Avslutar med lite bilder till...

Min fina lilja...


 

En växt som ska ut i urna när det blir varmare...


 

En av orkideerna som blommar igen, så kul när dom blommar varje år och länge dessutom,

Älskar dom   ... 


Vasen är efter min mamma, tycker om den, ger mig fina minnen från barndomen   



Fler tulpaner, dom ger mig glädje och vårkänsla, så vackra i alla färger!!!



En fin kvällsbild tagen från vår gård, vilka färger!!!   

  

Det var allt för denna gång   

Hoppas ni som hängt med så här långt haft glädje av bilderna...


/Gunbritt            

     

   

 
 
Gela

Gela

28 mars 2012 16:14

Hej, vad glad jag blir över att få se på dina bilder både hundar och blommor. Båda mina favoriter!!! Hoppas att vi kan träffas någon gång. Skall du på någon utställning nu till sommaren? Vi skall förmodligen till Vallentuna och kanske någon till. Skulle vilja börja spåra med min Akillez tror att han skulle gilla det.
Gillar verkligen att komma in hit till din sida nu skall jag minsann titta vidare här. Ha en fin fin kväll/Gela

http://gelashemochtradgard.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

28 mars 2012 22:01

Klart att vi tittar på alla bilderna både jag och husse. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

29 mars 2012 14:19

Finaste Ayax! Kul att se bilder på honom, minns honom som liten krabat :) Mysigt med besök av både två och fyrbenta!

Duktiga, fina Dahro som klarar av löptik hemma.. han är ju för go, bamsebjörnen :)Ina kan också öppna dörrar, det lärde hon sig i sitt förra hem... dom är smarta när dom vill saker för egen vinning...

Vilken vacker och maffig lilja! Härligt med blommor... älskar också tulpaner, man liksom tar in våren inomhus litegrann då :)

Hoppas att ni har fint väder och att våren och värmen fortsätter så vi snart kan komma på besök ;-) Kram på er!!


http://timsevimse.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 juni 2015 17:04

  I fredags eftermiddag tog jag bilen och körde upp till Avesta, Skulle till Monika och Axa och sova över till lördagen då vi skulle till utställning i Fagersta!!!     SÅ ROLIGT!!!  Lite oroliga var vi för hur det skulle gå, (hon har inte gillat de...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 14 april 2015 20:37

  GRATTIS!!! På 9års-dagen         Red Goblin's Dahro     Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!   För vår pojke idag, Vi har firat med extra god mat och märgben till alla tre hundarna idag          Bilderna är från ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 24 januari 2015 18:52

  Idag fyller vår älskade Grimmendans Giak 8 år   !!!   GRATTIS GIAH!!!   Firat idag med köttbullar som topping på maten och Märgben   som intas nu... 3 nöjda hundar här!!!     Giah och hennes dotter Alyza leker i snön...   ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 20:22

Startar med ettpar bilder på Giah från förra veckan...     Passade på att ta dom när solen tittade fram under skogspromenaden   det börjar verkligen bli höst nu!!!   Lite mysbilder innifrån igen på mina älsklingar      Ben ÄR GOTT!!!...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 18:57

Lite till bilder på hundar och ungar        Min älste son Michael med sina barn, Älskade ungar   !!!           Benny med Nathalie och Wilmer när dom kollade på Kalle Anka på datorn sist vi var barnvakt Nathalie fick feber den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards