Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Utställning Södertälje :)

Av Gunbritt o Benny Larsson - 10 augusti 2011 13:59

Ayax var på sin första utställning i helgen som var   !!!

Jag mötte upp dom där!!! Det blev en trevlig dag med många trevliga människor och hundar!!! Ayax fick Exelent tyvärr inte Ck... Gick inte så bra att vänstervarva, så husse fick tillsägelse av domaren att träna på det!!! Hade blivit Ck om han bara kunnat trava, hunden alltså inte husse  !!! 


  Paul och Ayax tränar att stå fint innan utställningen   ...


  Finaste Ayax utanför vårt tält   !!!


   Lugn och fin kille   !!! 


  

Kollar på Apache (Carinas Grönis) som var in för bedömning!!!


  Snart min tur!!!


  Duktigt team   !!!


       

 

Ayax skötte sig fint i ringen och även utanför den   han gjorde god reklam för rasen   !!! Jag var så stolt över honom!!!

Han är så go lillpojken som snart blir 2år!!! 


Alyza ställdes inte för hon har ingen päls för tillfäller, ser nästan ut som en malle   !!!


En kusin till valparna ställdes oxå... Med mycket bra resultat!!! Blev Champion   !!! Grattis!!!

    Stolt ekipage!!! Härligt att se   !!!


  Blev även på recervplats i BIS-finalen!!! Grattis igen!!!


   En liten tervvalp var oxå där blev BIR-valp! Grattis!!! 


   BIS_valp blev denna sötnos!!! Jag blev väldigt förtjust i honom   redan när vi kom på morgonen var jag fram och hälsade på charmtrollet   !!! 


   Gun-Britt (Gunsan) som är med i vår träningsgrupp med sin vinnare!!! STORT GRATTIS!!! 


   

I vila inför finalerna... Lillkillen vann oxå!!! Inte illa med två hundar i BIS-et!!! Vi stannade för att heja på dom   !!!


  SÅÅÅÅÅÅ SÖT   !!! Hittade nappen i gräset och visste precis hur den skulle användas   ...


  Denna lilla kille har oxå fått en plats i mitt hjärta   Vilken goding!!! Ska bli skoj att följa honom :)



En nyfiken trött hund i ett av tälten... så gullig!!!


  Kunde inte låta bli att ta bild på dom!!! Såååå fina!!! Kul med vit och svart ihop!!! 


   På hemvägen från utställningen hämtade jag Liam, vi stannade och köpte pizza som vi festade på när vi kom hem!!! Sen ville han spela spel... Här memory... Han utklassade både farfar och mig!!! Vilket minne han har gossen!!!  



Vi fick kärt besök rätt sent på kvällen, alldeles oförhappat stod Maria med sin kille utanför dörren    !!! 

Var ju flera år sen sist... Det blev fika och en del snack innan dom åkte vidare!!!

Dom hade vägarna förbi på hemvägen från Rättvik och bilträffen där!!! Killarna fann varandra direkt i bilintresset   !!! 

Vi snackade även hund...Överraskande va??? Nä inte ett dugg!!! Tyvärr hade Caggen gått bort  !!! Men en liten tervtik kommit i stället!!! Lycka till med henne!!! 


Var så skoj att ses, hoppas ni snart kommer igen!!!


Nu får det vara slut för idag, jag och Alyza ska göra oss i ordning för vår träningskväll i Flen   !!!


Hoppas det blir uppehållsväder!!! Det har spöregnat största delen av dagen men ser ut att ha slutat nu!!!


Kommer massor av bilder från utställningen på Facebook sen, ska bara få tid att lägga upp dom... Tog en del på alla belgare + en del annat   !!!


/Gunbritt          



 
 
Ludde

Ludde

10 augusti 2011 22:43

Va? Har ni varit i grannbyn och ställt ut? Hade jag vetat det hade jag nog bett hussen att köra mig dit så jag fått träffa er, med eller utan päls... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Ann-Sophie och Lexus

10 augusti 2011 23:19

Fina bilder! Det ser ut som att ni har haft en riktigt trevlig dag. Bara lilla Alyza som saknas...
Men på träningen i kväll behövdes ingen päls :) Snart tar vi din matte i örat:) Det är dags att träna moment med oss andra nu. För det vet vi att du kan,du har ju faktiskt blivit mycket lugnare nu.Det var kul att träffa er för det var så länge sen vi pratades vid. Kramis ....

 
Magdalena

Magdalena

13 augusti 2011 20:53

Hej!
Vad roligt att hitta hit! Och vilka fina bilder på vackra hundar från utställningen,speciellt på snyggkusinen:). Och tack för Grattis!
/Magdalena med Svante (Kogaråsens Safari)

http://hjordis72.wordpress.com

 
Anna med flock

Anna med flock

14 augusti 2011 09:48

Kul med lite bilder från utställningen, finaste Ayax! Pussa nakenfisen från mig och såklart även dom andra vovvarna hemma :)

http://timsevimse.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 juni 2015 17:04

  I fredags eftermiddag tog jag bilen och körde upp till Avesta, Skulle till Monika och Axa och sova över till lördagen då vi skulle till utställning i Fagersta!!!     SÅ ROLIGT!!!  Lite oroliga var vi för hur det skulle gå, (hon har inte gillat de...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 14 april 2015 20:37

  GRATTIS!!! På 9års-dagen         Red Goblin's Dahro     Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!   För vår pojke idag, Vi har firat med extra god mat och märgben till alla tre hundarna idag          Bilderna är från ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 24 januari 2015 18:52

  Idag fyller vår älskade Grimmendans Giak 8 år   !!!   GRATTIS GIAH!!!   Firat idag med köttbullar som topping på maten och Märgben   som intas nu... 3 nöjda hundar här!!!     Giah och hennes dotter Alyza leker i snön...   ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 20:22

Startar med ettpar bilder på Giah från förra veckan...     Passade på att ta dom när solen tittade fram under skogspromenaden   det börjar verkligen bli höst nu!!!   Lite mysbilder innifrån igen på mina älsklingar      Ben ÄR GOTT!!!...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 18:57

Lite till bilder på hundar och ungar        Min älste son Michael med sina barn, Älskade ungar   !!!           Benny med Nathalie och Wilmer när dom kollade på Kalle Anka på datorn sist vi var barnvakt Nathalie fick feber den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards