Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Februari!

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 februari 2011 15:50

Ja så är vi nu en bit in i Februari... Börjar märkas nu att det är ljusare ute   !!!

 

Har inte hänt så mycket nu... Jag har inte mått och mår inte nu heller så bra   ... Det är bara att vänta på bättre tider!!!

 

I söndags tog jag i alla fall med mig kameran när jag/vi var ute med hundarna... Det var soligt och fint ute... Men det var för isigt på vägarna, (risk att halka och slå sönder kameran) så fotografering blev det under leken med dom en och en i vår egen skogsdunge...

 

   

Alyza på väg in i dungen   ... Kom då matte!!!

 

   

Full fart vid inkallning!!!

 

   

Alyza väntar på order att leta   !!!

 

Vi lekte kamplekar och körde uppletande, lite sitt, ligg och inkallning... Var en ivrig hund som virrade lite, men i övrigt skötte sig bra!!!   Vår lillfia...   

 

  

Här är det mamma Giah som kommer in med föremålet   

 

  

Fina Giah hon ÄLSKAR att hämta saker!!!

 

Några bilder på henne för ovanlighetens skull blir ju mest på dottern!!!

 

    

  

  

Vår älskade Grimmendans Giak (Giah)

 

Thank you Firmin and Paula for this lovely girl   !!!

Och tack Åsa för att du gjorde detta möjligt   !!!

 

  

På väg upp för att byta hund... Dahro stod på tur!!!

 

Tyvärr blev det inga bilder på detta, för Benny gick själv med honom... Jag orkade inte mer tyvärr...

 

I dag får Benny ta alla tre nu på kvällen!!!

 

För jag kryper i säng en stund för att förhoppningsvis ta mig till TV-soffan senare...

 

Lite annat än vad som var planerat... Skulle på målarkurs i kväll ju   ...

 

Ha det bra allihop!!!

/Gunbritt  

 
 
Ingen bild

Gela

7 februari 2011 16:47

Visst är de helt underbara våra hundar. Akillez är sååå go fast han just nu inte riktigt lyssnar mitt i puberteten och så. Hundmöten är vårt största problem han blir sååååå glaaaad och villl sååååå hälsa på alla och busa och leka. Han har lärt sig att matte ej är så konsekvent när det gäller hundmöten för han yyyyylar verkligen som man skulle ta livet av honom om man bara så lite som nuddar nackskinnet för att ge en liten tillrättavisning. De är inte dumma våra goingar. Men han är världens bästa ändå. Försöker hitta så många hundmöten som möjligt på våra promenader tror övning ger färdighet...
Hela familjen har varit krasslig här med började veckan före jul och en efter den andra har vi fallit dit i förkylning och kräksjuka... Önskar dig en riktigt fin kväll och krya på dig kram Ingela

 
Ludde

Ludde

7 februari 2011 23:24

Nu när det har blivit ljusare och solen värmer får ni gosa med matten så hon blir pigg och glad igen, och orkar med ut på skogspromenader. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

8 februari 2011 21:11

Åh vilka härliga bilder! Hon är så fin Giah... kul att leta föremål. Jobbigt att du inte mår bra , jag hoppas att vädret blir bättre och att du får mer ork. Massa kramar till er både två och fyrbenta!

http://timsevimse.wordpress.com

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

10 februari 2011 19:18

Jag åkte förbi dej igår. Såg att Dahro stod och så uttråkad ut.
Skoj att det äntligen var bilder på dej Giah!
Nu funkar ju min bil så nån dag kan jag säkert få matte att bromsa och svänga

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mig själv

14 februari 2011 14:35

Test

 
Kattis

Kattis

15 februari 2011 06:47

Krya på dig, hoppas du mår bättre snart och slipper ha ont... den här årstiden när barmark (för er iallafall) kommer fram ska man ju få vara ute och känna friden och glädjen - inte smärta och brist på ork. :(

Underbara bilder, fast jag blir avundsjuk av att se att ni har barmark på sina ställen. :)

http://www.ghedoes.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 juni 2015 17:04

  I fredags eftermiddag tog jag bilen och körde upp till Avesta, Skulle till Monika och Axa och sova över till lördagen då vi skulle till utställning i Fagersta!!!     SÅ ROLIGT!!!  Lite oroliga var vi för hur det skulle gå, (hon har inte gillat de...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 14 april 2015 20:37

  GRATTIS!!! På 9års-dagen         Red Goblin's Dahro     Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!   För vår pojke idag, Vi har firat med extra god mat och märgben till alla tre hundarna idag          Bilderna är från ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 24 januari 2015 18:52

  Idag fyller vår älskade Grimmendans Giak 8 år   !!!   GRATTIS GIAH!!!   Firat idag med köttbullar som topping på maten och Märgben   som intas nu... 3 nöjda hundar här!!!     Giah och hennes dotter Alyza leker i snön...   ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 20:22

Startar med ettpar bilder på Giah från förra veckan...     Passade på att ta dom när solen tittade fram under skogspromenaden   det börjar verkligen bli höst nu!!!   Lite mysbilder innifrån igen på mina älsklingar      Ben ÄR GOTT!!!...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 18:57

Lite till bilder på hundar och ungar        Min älste son Michael med sina barn, Älskade ungar   !!!           Benny med Nathalie och Wilmer när dom kollade på Kalle Anka på datorn sist vi var barnvakt Nathalie fick feber den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards