Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Gunbritt o Benny Larsson - 30 januari 2011 17:57

Så är det söndags kväll igen :)

Vad fort det går, på tisdag är det Februari...  Kunde i och för sig fått vara några minus grader än... Blir så plaskigt nu och fryser det på som det faktiskt brukar göra denna årstid så har vi halkan här igen... Suck!!!

 

Köpte ett bälte för hund som drar...    Det var det bästa jag gjort på länge!!!  Det underlättar väsentligt på promenaderna att ha kopplet fäst vid bältet så händerna blir fria och ryggen klarar sig tack vare elastiken i bältet!!!   

 

Blir lite bilder idag   ...

 

  

Sigge och Alyza letar godis...

 

Blev bara den bilden som var någotsånär bra tyvärr... Helena stannade på vägen hem från Eskilstuna en dag... Både Giah och Alyza blev glada åt att se dom båda...

 

Ett annat väldigt kärt besök fick vi förra helgen   

 

  

Puss på dig VÅR MONICA!!!

 

  

KRAM och mer pussar   !!!

 

  

Dahro sitter i knä... Som han SKA GÖRA varje gång!!!

 

Alyza försöker trycka in sig   ...

 

  

Monica försvinner nästan bakom Dahro!!!   

 

  

TITTA vad jag lärde mig förra gången du va har!!!   

 

  

Giah vill oxå vara med i hälsningsproseduren   

 

  

 MIN tur nu, vill ju pussas o kramas jag med sa Giah   

 

  

En bild på ett av köksfönstren... Glaserad keramik!!!

 

Jag gillar som sagt att måla och glasera keramikfigurer...

 

I vinter har vi eldat massor i kaminen, det är så mysigt när elden sprakar...

 

   

Vår fina kamin är guld värd på vintern!!!

 

Jag och Alyza tog en tur i Eskilstuna i veckan...

Var underbart väder så vi gick omkring ett par timmar... Både på gångvägar och inne på gågatan... Det gick jättebra...

Testade bältet där med... Bra vid fotografering

Men inne på gågatan höll jag i kopplet för det mesta, det var massor av folk, barnvagnar och rulatorer mm. så det var SIDAN som gällde...

Testade oxå att gå på motsatt sida av hinder (tex. stolpar) det löste hon hur bra som helst   ...

 

   

Vy från en gångväg vid ån!!! VACKERT!!!

 

               

Mycket dofter      Mycket att titta på!!!

 

   

Fåglar som flyger t.ex.   ...

 

   

Min fina lilltjej... 

 

   

 På span!!! Man ser långt... 

 

  

  

Belgarhuset's Alyza... Hon är såååå goooooo!!!

 

  

Röda faran   fick komma ut och lufta sig i solskenet idag!

 

Benny längtar till våren och BARMARK!!! Torrt och soligt på väg med sin pärla till bilträffar eller bara ut och mysa ett tag

(ja jag tänker oxå åka med förståss)

 

Var till Stockholm på kurs i går (Genetik, svårt men skoj)

På hemvägen stannade jag på IKEA   ...

Tog ett bra tag att bara ta sig runt på nedre botten   ...

Skulle köpa ljus och det hittade jag direkt innanför dörrarna

blev 200 kronljus och 400 värmeljus!!! Men sen på väg mot kassorna måste man ju gå överallt och kolla "lite"   

På något sätt var vagnen full när jag kom till kassorna??? Hm va mycket bra att ha saker som bara föll i den   ...

Hann inte gå upp på dom andra våningarna, kanske lika bra det, blev ju dyrt ändå!!! Men jag var nöjd med dagen!!!

 

På hemvägen köpte jag pizza som vi åt innan vi bänkade oss framför TV-n med ost och kex, Cider och Cola hundarna låg lugnt... Blev ett skönt slut på dagen...

 

I dag sov jag länge...  tog mediciner och smorde på salva... vilade ett tag (får ju ALLTID betala för att jag gör saker)

 

Sen har Benny och jag hållit på här hemma... Sorterat in torr tvätt som han tvättade och hängde igår, Plockat i ordning i kökslådor och på bänkar mm...

Han har tagit ut hundar och som ni såg på bilden även rastat bilen, min älskade gubbe   ...

 

Har varit en lugn dag!!! Jag har även hunnit med att läsa en bok   ... En väldigt bra syssla när man behöver vila!!!

 

Nu är det snart dags för en lugn kväll framför TV-n igen... 

 

Fick föresten besked om att Peter, Acke och Fax flyttat klart nu!!! Lycka till i nya lägenheten (Orten) blir mycket för er att utforska nu!!!  

 

Kram alla!!! Ha det gott!!!

/Gunbritt   

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards