Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Alyza på tur!!! + reklam ;)

Av Gunbritt o Benny Larsson - 25 november 2010 10:56

I dag är det snöoväder, har nog kommit en decimeter sen igår... Bilderna är från min långtur med Alyza i skogen   

Kom inte ihåg kameran när dom båda andra var ute   ...

 

Jag köpte ju nya vinterkängor "märke Timberland" och invigde dom och nya hundjackan igår... Båda var toppen frös inte alls och kängorna var stabila sköna och fotriktiga det funkade att gå flera timmar direkt med dom ... Trots mina problemfötter  UNDERBART!!! Nu blir det en njutning att gå igen, Mina gamla blir jag blöt i... Det är hål i kanten mellan sula och läder :( Ska lämna in dom till skomakaren så får jag se om det går att fixa...  

 

  

Hade velat ha mörkare men det fanns inte... Men efter att ha gått i dom är jag kär   ... Kan verkligen rekomendera dom om ni är på jakt efter bra vinter kängor!!!

 

Nu lite GRÅ bilder från en underbar tur trotts blåsten (stormvindar) över gärdena!!!

 

  

Min Älskade Alyza   !!!

 

  

Nästan framme vid skogen... Snön yr på tvären...

 

Syns nog bättre om ni förstorar bilden genom att klicka på den   !!!

 

Ska se om jag inte kan få en bro av brädor vi har i stallet så jag kan komma direkt ut på detta gärde från vår plan!!!  Vore skönt att slippa gå på isiga vägen förbi hästhagarna   Ska be Benny hjälpa mig!!!

 

Då kunde jag ta med alla hundarna samtidigt så dom kan leka med varandra hela bunten   !!! 

 

   

På väg upp ur ett dike... Fortsättning följer   ...

 

Klicka för större bild på "stora bilden" tryck sedan någon cm nedanför högra övre hörnet så, kommer följande bilder upp efteråt i större format dom med... Upptäckte det alldeles nyss... Man lär så länge man lever   !!! 

 

         

Snabbfoton... tar fler på en gång... (egentligen 6st/tryck)

 

Ett bra sätt att få någon bra bild fast hunden är i rörelse... Har man tur blir hela sekvensen bra!!!

 

 

   

Luktar gott...  Tror att hon var på sork jakt...

 

   

Opssss... Snabb dam   ... 

 

   

Hmmm???

 

   

Någon där???

 

   

På stenen... 

 

   

Får jag godis nu???

 

Alla våra hundar har lärt sig att hoppa upp på stenar redan som valpar och fått belöning... Brukar även träna sitt, ligg osv. på sten för balansens skull...

 

     

Posering på stenen igen...Vilken sida är vackrast   ...

 

 

   

Jag hör något matte!!!

 

 

   

Jag kommer!!!

 

 

   

GRÅTT och blåsigt men vackert ändå!!!

 

Vilken härlig natur vi har här omkring   !!!

 

  

Man ser knappt gårdarna i bakgrunden...

 

    

På spaning över gärdena... 

 

 

Skogen i bakgrunden är vår lilla skog mitt på gärdena där vi ofta går snabbrastningar och leker i... 

 

   

Hittade en jättevacker sten som givetvis måste testas   Av min vackra tös!!!

 

 

Hon börjar få en riktigt fin färg nu, väntar bara på att pälsen ska komma tillbaks   ...

 

   

Ännu gråare på hemvägen ca 14.00 !!!

 

 

Valde långa vägen runt alla gärden och ner till gårdarna... Hoppades se bonden och prata med honom om plogningen av vägen... Han plogar nämligen inte på vägen vid våra brevlådor   så att postbilen kommer fram (har gemensam plats utanför vår tomt med två grannar) Det blir även svårt för oss att ta oss ut från tomten om han fortsätter ploga upp en vall där... Måste få tag på honom och be om bättring, vi betalar ju till vägföreningen för skötsel av vägen, trotts att vi bor granne med stora vägen som komunen plogar!!! Han behöver bara ta tre meter extra borde inte va så svårt när man kör traktor!!! Ja ja vi får se hur det går!!!

 

Nu tror jag det slutat snöa här   ...Toppen räcker alldeles tillräckligt med ca 15cm snö!!!

 

/Gunbritt   

 
 
Sigge

Sigge

25 november 2010 19:40

Plogade vägar?????!!!!!!!!
Jo visst för att parkera min bil.
Men mina bra stigar blir oframkomliga av äckliga snön. Halt blir det också och den är bara till besvär.
Du vet Giah jag vistas ju betydligt mer i skogen än du och bara ha några vägar en hel vinter är pest!
Nä barmark ska det vara!!!!! Jag vill kunna gå mina bra långa skogsrundor även på vintern.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

26 november 2010 09:40

Skönt med varma kängor! Kanske borde ha såna så jag slipper få snöbollar mellan trampdynorna. Jag gillar inte när husse försöker smörja in mina tassar. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kattis L

Kattis L

28 november 2010 03:27

Skorna ser verkligen toksköna ut! Jag måste kolla upp dem! Mina vinterskor är slut på... :(

Fantastiska bilder från er promenix. :)

http://www.ghedoes.com

Gunbritt o Benny Larsson

29 november 2010 01:05

Tycker jag du ska göra ;) Vet ej om dom passar dina fötter men mina är dom TOPPEN för :)
Ja Alyza har alltid så mycket skojsigt för sig... Hon är sååå go min trollunge...
Krama om dina fyrfota ;)

 
Sigge

Sigge

28 november 2010 19:25

Nä du Giah jag ska inte dejta dej i morgon.
Jag och matte ska åka till Enköping och när vi varit hos mina människovänner där så ska jag till Fjärdhundra och dejta bloggkompisen Doriz.
Hon har haft jättesvårt för andra hundar tills hon träffade mej i våras.
Men jag ska se till att matte bromsar o svänger hos dej nån dag.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Gunbritt o Benny Larsson

29 november 2010 01:02

Ja jag tycker Du ska få henne att bromsa snarast... Tror jag börjar lukta jättegott snart ;)
Ha så skoj med Doris...
Ses snart Giah

 
Anna med flock

Anna med flock

28 november 2010 22:00

Härliga bilder på tjejen! Kan tänka mig att hon har roligt i snön med matte :)

Skorna såg riktigt varma och sköna ut! Det går åt om vädret ska fortsätta såhär... himmel...

Hoppas ni haft en fin helg och en mysig första advent!

http://timsevimse.blogg.se

Gunbritt o Benny Larsson

29 november 2010 00:59

Ja du Anna nog har hon skoj i snön :) Oavsett vem hon är ute med... Får hon så skulle hon va ute hela dagarna, dom andra två turas om att va ute och leka med henne och vara inne och vila ;)mellan promenaderna...
Skorna lär nog behövas som sagt ;) är ju snö och kallt redan!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 juni 2015 17:04

  I fredags eftermiddag tog jag bilen och körde upp till Avesta, Skulle till Monika och Axa och sova över till lördagen då vi skulle till utställning i Fagersta!!!     SÅ ROLIGT!!!  Lite oroliga var vi för hur det skulle gå, (hon har inte gillat de...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 14 april 2015 20:37

  GRATTIS!!! På 9års-dagen         Red Goblin's Dahro     Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!   För vår pojke idag, Vi har firat med extra god mat och märgben till alla tre hundarna idag          Bilderna är från ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 24 januari 2015 18:52

  Idag fyller vår älskade Grimmendans Giak 8 år   !!!   GRATTIS GIAH!!!   Firat idag med köttbullar som topping på maten och Märgben   som intas nu... 3 nöjda hundar här!!!     Giah och hennes dotter Alyza leker i snön...   ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 20:22

Startar med ettpar bilder på Giah från förra veckan...     Passade på att ta dom när solen tittade fram under skogspromenaden   det börjar verkligen bli höst nu!!!   Lite mysbilder innifrån igen på mina älsklingar      Ben ÄR GOTT!!!...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 18:57

Lite till bilder på hundar och ungar        Min älste son Michael med sina barn, Älskade ungar   !!!           Benny med Nathalie och Wilmer när dom kollade på Kalle Anka på datorn sist vi var barnvakt Nathalie fick feber den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards