Direktlänk till inlägg 13 oktober 2010

Mh mm!!!

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 oktober 2010 23:49

Sådär nu har jag äntligen ork att skriva lite igen   

 

Har ju målat lite i hallen, så nu är en del av panelen och innerdörrarna vita, resten blir förhoppningsvis klart någon gång   

 

   

Alyza mot den vita panelen...  

 

I lördags åkte jag och Alyza till Mjölby brukshundklubb för att möta Gun med hundar samt dom valpköpare som ville sova där natten till Söndagens Mh...  Vi fikade, pratade och  började fixa sovplatser... Det var ett stort hus så vi kunde sova i olika rum  Jag i kontoret med Alyza, Paul i matsalen med Ayax,Dag med sällskap fick ett rum på övervåningen med två sängar i och Peter med Acke ett annat rum på övrvåningen... Gun åkte hem till natten...

 

Vi hade jättetrevligt på kvällen, blev endel prat om hundarna medan vi åt pastasallad med räkor...Gott!!!

Gun hade bakat en jättegod kaka MUMS!!!

 

Det var extra skoj att träffa Axo som jag inte sett sen han var 8 veckor   Så fin och mysig han var!!! Tack Dag för att du tagit så väl vara på din pojke!!!

Ja tack alla mina valpköpare för allt fint jobb ni lägger ner på att fostra odågorna   Är sååå stolt över dom allihop!!!

 

Här några bilder från stugan och Mh-t (tyvärr blev det inte fler och jag ber om ursäkt för kvaliten på en del av dom)

 

   

Alyza hälsar på Axo...

 

   

Hon hade lite egna åsikter i mellanåt   ...

 

   

Stilig kille!!!    Trots att han är nakenfis   

 

   

Axo igen...

 

Ja urfällda var dom allihop så dom är ju inte riktigt så fina som dom är med päls :) Men jag tycker dom är fina ändå   partisk som jag är!!!

 

   

Alyza i närbild...  

 

   

Alyza gosar med Paul   ...

 

Först ut på banan var Acke... Det gick riktigt bra   ...

Vi var såååå stolta Gun och jag!!!

 

   

Här går Hansa igenom Ackes Mh   !!!

 

    

Testledaren Hansa,  Dag, Peter och Acke!!!

 

Nästa ut var Ayax!!! Har tyvärr inget foto på honom (som är taget under testet, blev för suddiga tyvärr)   !!!

Sen var det Azcas tur att gå med husse Kjell...  

 

      

Här förklarar Hansa för Kjell varför kryssen sitter där dom gör...

 

Jag gick ifrån, för att hälsa Axa med familj välkommen...

Dom gick nästa runda på plan!!!

 

Dom kom trots att husse jobbat natten före och skulle börja igen vid 17.00 tiden!!! Dom hann bara in och gå banan sen var det dags att åka hem igen...Tack för att ni kom!!!

Så skoj att se Axa (och er)... Hoppas vi ses snart igen.

 

    

Axa och Azca kollar in varandra...

 

     

Ser nästan ut som mallar  ...

 

  

Axo med husse på "Aktiviteten" (nr fem på banan...)

 

Där man står still i tre minuter och ser hur hundarna finner sig i det... Det klarade alla bra...Var lugna, nosade lite, en del la sig imellanåt...Ingen betedde sig stressat :)

 

Sist ut var jag och Alyza   ... Paul filmade!!! TACK!!!

Jag är jättenöjd med testet!!! Testledare och figuranter ska ha stort tack!!!

 

Gun och jag är jättestolta över "våra" valpar... var så härligt att se dom i denna test... Skönt att reaktion/avreaktion fungerade bra för dom allihop!!! 

 

Nästa gång blir det korning   vi får hoppas att den oxå går bra!!!

 

Nu hoppas jag verkligen att alla har fria höfter och armbågar

och att vi hittar ett Mh för Axe som inte kunde vara med denna gång!!!

 

Efter Mh åkte dom flesta hemåt direkt...Jag och Paul med hundar följde med Gun på promenad när hon skulle rasta sina hundar...Var en sååå härlig dag, solen tittade fram...

Blev bra träning för Alyza att gå i grupp och inte busa med dom andra...

 

  

Här är Gun och Paul+ deras hundar...  

 

STORT TACK till dig Gun som alltid ställer upp!!!

Du är en ängel   !!!

 

  

Efter promenaden gick vi ut på plan och Gun hjälpte Paul med skall träning... Det gick bra!!!

 

  

VOFF VOFF VOFF...

 

Ska försöka få in nån filmsnutt från Mh-t senare, men nu är det godnatt för min del   ...

/Gunbritt 

 

Alla valpägare kommer att få en Cd med hela testet på...  

 

Utom första jakten för Azca, som jag tyvärr inte fick med...Tryckte tydligen av på filmning och på på pausen i mellan   Tur det bara hände där!!! Men den andra omgången kom med i alla fall...

 

Benny har fixat dom, så nu är det bara att komma iväg och posta dom SNART   !!!


/Gunbritt  

 

 

 

 
 
Ludde

Ludde

14 oktober 2010 13:35

Vilka utfärder ni gör. Måste vara kul att träffas sådär i skogen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

15 oktober 2010 14:55

Enligt matte så kommer skogarna att vara jäagrfria nästa vecka i alla fall på vardagarna.
Då kan vi se till att ta en ordentlig skogsrunda nånstans.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Anna med flock

Anna med flock

15 oktober 2010 17:11

Va roligt att så många kunde vara med på MH:t, måste vara jätteintressant att få en mer samlad blick över avkommorna och kunna utvärdera sitt avelsarbete och kul för valpköparna att kunna kika på syskonen.

Hoppas ni får en riktigt fin helg, Kram!

http://timsevimse.blogg.se

 
Kattis o hunna

Kattis o hunna

18 oktober 2010 03:15

Gud så skoj med MH för hela kullen (nåja, minus en)! :-) Ha ha ha, det är något av det jag ser fram emot mest med ny hund - att få gå MH och MT igen. ;-)

Härligt att ni alla är nöjda med era vovvar, och att allt känns gott. :-)

http://www.ghedoes.com

 
Torsten

Torsten

18 oktober 2010 07:21

Har ju varit så bloggslö hela sommaren o hösten...ligger efter med alla andras bloggar också!Tack o lov hade ni varit in hos mej så att jag tog mej i kragen jag också....:) Va roligt att det verkar gå så bra för alla 'era' hundar och att dom fått braiga hem!
Snön vi fick har snart tinat bort...:( Jag vill ha meeer!!!
Puss o kram till er alla, hoppas vi hörs snart igen!

http://prinstorsten.blogg.se

 
ville

ville

18 oktober 2010 13:37

Hej snygga Giah
Vad kul att höra av dig;)
Närlillmatte var liten hade hon sockar som var stickade med hundull och dom var varma och slitstarka...underbara sa matte.
Idag har matte och jag varit i skogen men det regnade och kameran låg hemma så det blev inga bloggbilder, vi har ju varit dåliga på det ett tag . Matte har varit opererad och datorn har varit trasig men vi kommer igen säger matte.
Nospuss på dig

http://marno.bloggagratis.se

 
Annica

Annica

20 oktober 2010 16:52

Åh vad kul att få träffa hela gänget & att alla vill ställa upp:) Det är bra med sådana uppfödare som engagerar sig i sina valpköpare. Bra gjort!

Hare gott

http://www.tervoristerna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 juni 2015 17:04

  I fredags eftermiddag tog jag bilen och körde upp till Avesta, Skulle till Monika och Axa och sova över till lördagen då vi skulle till utställning i Fagersta!!!     SÅ ROLIGT!!!  Lite oroliga var vi för hur det skulle gå, (hon har inte gillat de...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 14 april 2015 20:37

  GRATTIS!!! På 9års-dagen         Red Goblin's Dahro     Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!   För vår pojke idag, Vi har firat med extra god mat och märgben till alla tre hundarna idag          Bilderna är från ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 24 januari 2015 18:52

  Idag fyller vår älskade Grimmendans Giak 8 år   !!!   GRATTIS GIAH!!!   Firat idag med köttbullar som topping på maten och Märgben   som intas nu... 3 nöjda hundar här!!!     Giah och hennes dotter Alyza leker i snön...   ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 20:22

Startar med ettpar bilder på Giah från förra veckan...     Passade på att ta dom när solen tittade fram under skogspromenaden   det börjar verkligen bli höst nu!!!   Lite mysbilder innifrån igen på mina älsklingar      Ben ÄR GOTT!!!...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 18:57

Lite till bilder på hundar och ungar        Min älste son Michael med sina barn, Älskade ungar   !!!           Benny med Nathalie och Wilmer när dom kollade på Kalle Anka på datorn sist vi var barnvakt Nathalie fick feber den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards