Direktlänk till inlägg 31 augusti 2010

Valpträff Bilder :)

Av Gunbritt o Benny Larsson - 31 augusti 2010 14:27

Äntligen har jag lite tid    Här kommer några bilder från valpträffen i lördags!!!

 

  

Gun och Dina med Acke ...

 

Gun hjälpte oss med tipps och råd med inlärnig av moment och hjälpte till vid problem åt oss alla :) 

Tack GUN för att du ALLTID ställer upp    !!!

 

    

Acke kampar med Gun   !!!

 

Härligt att se Acke i lek och kamp både med Gun och Paul som han inte sett förut... Han hoppade mot bitstocken och bet tag!!! Kämpade och drog och blev överlycklig när han vann!!!  

Kontakten mellan Peter och honom är redan stor, jag är jätteglad att lillpojken är så framåt!!!   

Han har testats i sååå många situationer sen han flyttade till Peter och fått med beröm godkänt...

 

Klart det är en hel del att jobba på  innan det blir som Peter vill... Han är ju bara en unghund i sina värsta år   ...Blir nog en MASSA grå hår och förhoppningsvis en hel del glada skratt innan han är vuxen   

 

Men bara det att han fungerar bra i vardagen är skönt   

 

 

    

Puss husse   ... Paul och Ayax till höger...

 

  

Paul föll oxå för sin kille   och Ayax för honom...

 

Så härligt att se...Värmer mitt "mamma" hjärta att se hur mina fyrfota killar gillar dom nya ägarna!!!  Paul har ringt och berättat att allt fungerar bra...

Ayax och katten (som inte var hundvan) kommer bra överens  Ayax   är så försiktig ännu så länge mot kisse... I övrigt har det gått bra med allt, både inne och ute på promenader på hundklubben osv...   Hoppas det fortsätter så...

 

     

Dina och Axe   !!!

 

Ett härligt team... Lika skoj att träffas varje gång   

Axe är en stor kille med en hel del egna åsikter precis som övriga syskonen   ...

 

Han har redan gett många grå hår,  men med tålamod tålamod och mer tålamod... Mycke läsande om/av problemlösning och frågande om tipps och råd har familjen fått jättebra ordning på busungen...Han har utvecklats till en trygg individ som försöker vara sin matte till lags...han kan en hel del konster som "give me five" mm

 

Men än är det ett stort jobb att forma och fostra innan han är den där kloka glada vuxna (och förhoppningsvis även gamla hund) ni vill ha...

 

        

Acke                  Ayax                Axe                  Alyza

 

Nakna men söta ändå !!!   Älskar er allihop!!!

 

Axe...

 

Acke...

 

Alyza... mitt hjärtegull!!!

  

Ayax...

 

Benny och Alyza på planen...

 

Tack älskling för att du tränade med tösen!!!  

 

      

Samling och snack på eftermiddagen...(Dina hade åkt)

 

 

Dahro i centrum!!!

 

Han är knähund tror han   ...Både han och Giah fia har skött sig jättebra som vanligt   !!! Har inga nya bilder på Giah idag...

 

Nu måste jag sluta för idag   ...Ska på bilträff med Benny och Alyza...


/Gunbritt        

 
 
Anna med flock

Anna med flock

31 augusti 2010 22:59

Härliga bilder! Jag hoppas verkligen det går bra för grabbarna i sina nya hem, måste vara roligt att träffa dom så här och umgås... tänk vilken lycka för era valpköpare att ni bryr er så mycket och fixar en massa roliga träffar!

Pussa dom kvarvarande juvelerna från mig så hoppas jag att vi ses inom en överskådlig framtid igen :)

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

Åsa m familj

1 september 2010 12:39

Hallåj!!

Härligt att grabbarna har fått nya hem, jag tror det bli kanon. Vi saknar Axa men vi vet att hon har det kanon hos fam Ström. Och vi äger ju henne fortfarande & förhoppningsvis ska hon få valpar i framtiden och glädja oss alla. Så tråkigt att jag jobbar då det är MH annars hade jag tagit flyget ner. Men jag hoppas att ni videofilmar alla så man får se syskonen. Många kramar och vi ses snart inte långt bort. Jag hoppas på många pussar från min älsklings pojk & världens bästa Giah
Kram Åsa med familj

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 juni 2015 17:04

  I fredags eftermiddag tog jag bilen och körde upp till Avesta, Skulle till Monika och Axa och sova över till lördagen då vi skulle till utställning i Fagersta!!!     SÅ ROLIGT!!!  Lite oroliga var vi för hur det skulle gå, (hon har inte gillat de...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 14 april 2015 20:37

  GRATTIS!!! På 9års-dagen         Red Goblin's Dahro     Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!   För vår pojke idag, Vi har firat med extra god mat och märgben till alla tre hundarna idag          Bilderna är från ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 24 januari 2015 18:52

  Idag fyller vår älskade Grimmendans Giak 8 år   !!!   GRATTIS GIAH!!!   Firat idag med köttbullar som topping på maten och Märgben   som intas nu... 3 nöjda hundar här!!!     Giah och hennes dotter Alyza leker i snön...   ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 20:22

Startar med ettpar bilder på Giah från förra veckan...     Passade på att ta dom när solen tittade fram under skogspromenaden   det börjar verkligen bli höst nu!!!   Lite mysbilder innifrån igen på mina älsklingar      Ben ÄR GOTT!!!...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 18:57

Lite till bilder på hundar och ungar        Min älste son Michael med sina barn, Älskade ungar   !!!           Benny med Nathalie och Wilmer när dom kollade på Kalle Anka på datorn sist vi var barnvakt Nathalie fick feber den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards