Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Helgen som gått...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 6 juni 2010 20:45

Vi har haft underbart sommarväder hela helgen!!!

 

   

Alyza i buren vid utställningen i Velamsund, Nacka...

 

Vi, jag och Alyza åkte dit alldeles själva så jag har inte några bilder från när vi var i ringen...Lika bra det   !!!

 

Jag hade så ont innan vi åkte så det var nära att jag ställde in...Men vi kom iväg!!!

Jättefin plats med en del träd så det gick att få skugga för hundarna i värmen...

 

       

Klicka på bilderna för större format...   

 

Det var skoj, eftersom det var en special (Bara belgare av alla fyra varianterna) Jag kände igen en hel del av dom som var där och det var skoj att prata lite med några av dom och se deras hundar   ... Tack för en mysig utställning!!!

 

  

Poison och Vivi i solen   ... (Vår bur i bakgrunden)

 

Poison blev andra bästa junior hane med HP!!!

Grattis Vivi det var så skoj att se er i ringen!!!

 

Alyza fick 1/2 =förstapris (rött band) och andra bästa juniortik ...Inget HP tyvärr...

Men jag är nöjd med resultatet ändå   ...

 

Hon var okonsentrerad och jag hade ont och var allmänt virrig (mer än vanligt alltså   )

Trots att Vivi försökte hjälpa med att locka på henne funkade det inte så bra...

 

Nu har jag testat och konstaterat att det var sista gången jag åker själv!!! Benny måste följa med i fortsättningen!!!

  

Domaren tyckte om henne och Alyza hade skoj, även om jag hade velat ha en lugn, tyst individ med mig som stod stilla när domaren tittade på henne... Drömma får man "SKRATT" 

Mycket träning innan vi är där!!!   Men som sagt jag har samma hund med mig hem...  MIN ÄLSKLING   !!!

 

Eftersom hon inte gick vidare, så var vi klara tidigt...

 

Passade på att gå en långtur med Alyza i omgivningarna... Var så vackert!!! Gick i skogen och nere vid vattnet så Alyza fick bada...

 

  

Här får hon se familjen and...(Klicka för större bild)

 

   

Vart ska dom???

 

         

På span...               släpp lös mig...      nähä, kollar här då...

 

  

Ser ni svanen??? (långt ut ovanför hennes rygg)

 

Det var så fint med en hel massa att titta på...

Förutom fåglar var det kanoter och motorbåtar mm. på vattnet och folk som flanerade runt på gångvägarna... Hon var ner och badade vid två ställen under promenaden...

 

Ett utefik såg mysigt ut... (men jag hade eget fika med mig)

 

Hästar i massor vid ett stall...vet inte om det var tävling där med??? Var mycket folk som tittade i alla fall...

 

Sen gick jag till bilen och torkade min nybadade hund innan hon fick hoppa in...

Gick och hämtade vagn, bur mm...så vi var klara för avfärd...Det sista vi såg var en lång rad med ungdomar till häst som gick förbi bilen...

Alyza tittade med STORA ögon men var tyst...  ...

 

Tog en paus på hemvägen och hälsade på Elisabeth i Tumba...

 

        

Elisabeth         Väntar på smakbit    SOVER!!!

 

Var ett tag sen vi sågs så det var skoj att hon var hemma... Alyza skötte sig fint, inga problem i trappuppgången en ny erfarenhet för henne...

 

Hon kollade runt ett varv i lägenheten, fick en skål med vatten i köket medan jag lånade toaletten...

 

Sen bjöds jag på hemgjord vaniljglass och chokladsås, med hallon på toppen...MUMS!!!

Vi satte oss ute på den fina inglasade altanen och åt...

Blev även saft och sockerkaka   ...Tack!!!

 

Alyza somnade medan vi satt och pratade... Sen tog vi en kort kissrunda med Alyza tillsammans, innan vi åkte hem...

 

   

Kollar omgivningen, gäller att hitta en bra kissplats ju   

 

 

Jag hade så ont och var sååå trött så det var på håret att jag klarade att köra hela vägen hem, utan paus...

 

Det var en härlig lördag men jobbig!!!

 

I natt sov jag illa, vaknade så fort jag försökte röra mig i sömnen   ...

Flera gånger när jag väl lyckats somnat snarkade jag så då väckte Benny mig...SUCK!!! 

 

Han gick upp tidigt med hundarna och tog hand om dom medan jag låg kvar...tog mig upp och ner för trappan efter ett tag (behövde kissa) drack lite och gick upp och la mig igen...

Efter några timmar kom Benny med mina mediciner till sängen, tog dom och låg kvar!!! När jag tog mig ur sängen var klockan ca.15.00   ...OTROLIGT!!!

 

Benny hjälpte mig att klä på mig...Tur du var hemma älskling!!!  Jag var sååå stel och hade så ont så jag inte klarade det själv...Var längesen det var så illa...Tack och lov!!!

 

Medan jag låg hade älsklingen fixat med hundarna, klippt gräset och gått runt med trimmern med överallt!!! 

Det blev sååå fint!!!   

 

 

Vi hjälptes åt att fixa ordning i tvättstugan (som blivit vår ingång/hall) Det behövdes en riktig genomkörare där...    fattar inte att det blir så skitigt bara av att hundarna (och vi) går ut och in hundrafemtioellva ggr/dag???  

 

Det blev en del sittande på altanen oxå...Härligt... 

 

Nu sover Benny gott...Jag ska släppa ut hundarna en gång till innan det är dags för sängen igen för mig med...

(måste be Benny hjälpa mig med kläderna i morgonbitti innan han går till jobbet) Blir några riktigt tuffa dagar tydligen...Är ju illa nog i vanliga fall...

Varför måste jag alltid "betala" för att jag gör något med värre smärta???

Hoppas det går att sova inatt!!!!!

 

Ursäkta gnället...Ibland orkar man inte va sitt vanliga glada jag   ...Men snart så...

 

/Gunbritt

 

   

 

 
 
Torsten

Torsten

7 juni 2010 07:46

Klart att du får klaga lite, när du har så ont! Jag skulle önska att jag kunde göra nåt för att hjälpa dej....Jag skickar iallafall ett lass med kramar och en massa energi till dej!
Matte hälsar o tackar för gratulationerna, tror nog hon hade en bra dag :)

Sköt om dej nu, jag hoppas att du snart blir lite bättre!
Kramar från oss!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Sigge

Sigge

9 juni 2010 20:14

Grattis till resultatet.
Anatar att det betyder nåt bra.
Men Alyza bada med koppel??????
När man badar så ska man vara utan både koppel och halsband så man kan SIMMA.
eN MYCKET VIKTIGT HUNDKUNSKAP SOM JAG GÄRNA LÄR DEJ I NÅGON AV ALLA MINA SJÖAR.
Så skulle det ah varit småbokstäver......

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 juni 2015 17:04

  I fredags eftermiddag tog jag bilen och körde upp till Avesta, Skulle till Monika och Axa och sova över till lördagen då vi skulle till utställning i Fagersta!!!     SÅ ROLIGT!!!  Lite oroliga var vi för hur det skulle gå, (hon har inte gillat de...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 14 april 2015 20:37

  GRATTIS!!! På 9års-dagen         Red Goblin's Dahro     Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!   För vår pojke idag, Vi har firat med extra god mat och märgben till alla tre hundarna idag          Bilderna är från ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 24 januari 2015 18:52

  Idag fyller vår älskade Grimmendans Giak 8 år   !!!   GRATTIS GIAH!!!   Firat idag med köttbullar som topping på maten och Märgben   som intas nu... 3 nöjda hundar här!!!     Giah och hennes dotter Alyza leker i snön...   ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 20:22

Startar med ettpar bilder på Giah från förra veckan...     Passade på att ta dom när solen tittade fram under skogspromenaden   det börjar verkligen bli höst nu!!!   Lite mysbilder innifrån igen på mina älsklingar      Ben ÄR GOTT!!!...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 18:57

Lite till bilder på hundar och ungar        Min älste son Michael med sina barn, Älskade ungar   !!!           Benny med Nathalie och Wilmer när dom kollade på Kalle Anka på datorn sist vi var barnvakt Nathalie fick feber den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards