Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Alyza bus!!!

Av Gunbritt o Benny Larsson - 19 mars 2010 10:58

En solig promenad i veckan   !!!

Alyza och jag tog en härlig långpromenad i solskenet...

Den sista dagen med vinter snö...Sen blev det tö snö   ...

 

  

Kolla!!! HÄSTARNA matte!!!  

 

Dom är lika intressanta fortfarande fast vi går förbi varje dag... Gården gränsar till vår...

 

  

På span i snövallen!!!

 

Vägen var jättefin ingen is ...Det har vi nu i massor!!!

 

  

Hallå!!! Någon där???

 

  

Hjälp jag sitter fast!!!

 

  

JIPPIE äntligen loss...Jag kommer matte!!!   

 

  

Ett jättestort träd vi går förbi (ca 1m brett)

 

Där hade det hunnit bli bart på backen!!! Ett härligt träd dom största förgreningarna är som stora tjocka tallstammar,

Svårt att få fram på bild men vackert är det, riktigt maffigt!!!

 

I onsdags var jag ute och tränade med trollungen...

Inkallning, lite sitt och ligg...

 

När det gick som jag ville fick hon leksak som belöning...

första gången blev det ett riktigt belgar race, med belöningen i munnen for hon runt i snön       !!!

min toka... Var bara att vänta på att anfallet gick över...

 

 

   

Full fart!!!

 

   

Glädjefnatt   !!!

 

Sen gick träningen rätt bra...

 

   

Ligger fint!!!

 

Med det avslutade vi träningspasset...Hon tittade framåt först men när jag började fota så vred hon huvudet...

Tror hon fick syn på något...

 

     

Håller alltid koll...Ute och går igen   blir ju några gånger per dag...

 

Det är full fart på Alyza, hon håller oss sysselsatta   vår lilla ängel..

 

Hon har varit på rymmen några gånger(med hjälp av snön)...

Första ggn hoppade hon över staketet och kom till mig på gården...  

 

Sen var hon med mamma och sprang utanför staketet ner mot åkern (hade rasat snö från grannens uthustak och det lutade ner en stolpe och staketet) Det blev en fin snödriva över alltihop att klättra ut på...  (Blev en del ord sagda som jag inte skriver här!!!)

Blev dessutom en hel del grävande innan vi fick bort det mesta av snön   !!!

 

En tidig morgon släppte jag ut hundarna på morgon kissning på baksidan och gick själv in på toa...

Jag fattade inget när det knackade på bakdörren, den tiden...Blev ännu mer förvånad när jag såg vem det var...Grannen!!!

Att hon vågat sig in när alla tre hundarna var lösa där???

Dom stod ikring henne allihop... Mysko...

 

Gissa om jag blev rädd när hon berättar att på den lilla stunden hade dom hunnit till hennes hästhage för att kolla in hästarna...Första gången Dahro rymt!!!???

Tack och lov var hon på väg ut med hästarna då, så hon inte åkt till jobbet...Vill INTE tänka på vad som kunde ha hänt!!! Jag hade ju börjat leta direkt men om oturen varit framme så kunde dom sprungit ut på 53-an som går precis intill vår tomt...Är 70 där men dom flesta åker 90...

Hon hade sagt åt dom att följa med och gått runt och släppt in dom i hagen igen   hon fick en stor kram som tack!!! Härligt med bra grannar!!!

 

Snön hjälpte dom denna gång med, fast på ett annat ställe...

Suck!!! Väntar på snösmältningen!!!

 

Nu är det några hundar som INTE får vara ute i hagen själva inte ens någon minut!!!!!!

Blir staketbygge så fort som möjligt... ett HÖGT!!!

 

I o f s smälter snön nu men har dom en gång kommit på att det går att rymma så vet man inte...

 

Hon har även lärt sig öppna dörrar!!!

Så nu måste vi ha låst!!!

 

Hon kollar på bord och bänkar om det finns något gott eller något skoj att leka med...(det mesta är skoj)

 

Så några böcker,tidningar, bunkar, glasögonfodral, disktrasor, grytlappar, handdukar mm har gått åt    min lilla bandit har såååå mycket att göra...

 

För att inte tala om katten som är skoj att busa med, äta upp maten för och kolla sandlådan åt...

Det är bättre nu sen jag flyttat på kattens klösställning (hög),maten, låda och allt annat till ett hörn med galler runt som lite hinder  Hon är tyvärr inte rädd för galler utan flyttar på dom om hon vill fram...Nu hör jag om hon går dit i alla fall...

Det är på övervåningen och vi har grind nere så på dagarna är hon inte där... 

 

Igår åt hon min ena stickade socka (hälften) blev inte glad när jag såg det... försökte med stark senap bak på tungan för att få henne att kräkas...Hon slickade sig om mun och ville ha mer   ...Blev för sent för att ta en kräkspruta hos veterinären...Så det var bara att ge sparris och vänta...

Sent igår kom det ut en hel del av sockan så förhoppningsvis ställer den inte till problem!!!

 

Ja det var lite om min ängels första månader...

 

Trots detta kan hon verkligen koppla av och är för det mesta en go, glad och snäll liten tjej...Hon sover faktiskt en hel del oxå, hela nätterna och flera ggr på dagarna

Hon är väldigt miljöstark och gillar dom flesta människor hon möter...

 

Tror vi kommer att få mycket skoj tillsammans i många år framåt...Få se om vi kommer ut på någon tävling i framtiden...Hoppas det...Hon har definitivt kapasiteten...Kommer vi inte dit beror det på min f-b kropp som inte alltid vill det jag vill...

 

Hon hittar faktiskt inte på hälften av vad Dahro gjorde i sin ungdom  !!!        

 

Avslutar med en närbild på min prinsessa!!!

  

 

Ha en skön helg allihop.

Gunbritt.

 

Ps. Alla valpköpare vi har en valpträff Sön 11 April!!! 

Med Gun som visar lite grunder i lydnadsträning och  uppletande, och hjälper till med det ni behöver hjälp med...Sen äter/fikar vi  hoppas ni kan komma...(ringer eller skickar mail oxå)

Ds.

 

 

 

 
 
Gela

Gela

19 mars 2010 14:15

Vilka härliga och inspirerande bilder. Ha en fin helg/Gela

http://gelashemochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

Ayax

19 mars 2010 21:00

Hej!! Vad bra att du håller gammelmatte sysselsatt. Jag är inte så busig inomhus det är värre ute när jag har koppel på mig. Kastar mig hit och dit ibland. Men husse och matte tjatar så mycket så att jag faktiskt blivit duktig. Men det har tagit mycket tid så ren lydnadsträning har det inte hunnits med. Lite sitt,inkallning och ligg såklart men min matte är petig jag måste ha alla ben under mig när jag ligger. Ja du vet ju hur hon är med allt annat också...
Ta det lugnt med busandet så att gammelmatte inte blir gråhårig i förtid.
Kram från brorsan Ayax

 
Ayax

Ayax

20 mars 2010 21:25

Äntligen är bloggen igång........
Kramar från Ayax

http://ayax.blogg.se

 
Kattis Lundgren

Kattis Lundgren

20 mars 2010 21:48

Hon är då ljuvligt söt, er Alyza. :-) Och bilderna fantastiska!

Låter skoj att ni håller på med lite träning! Ha ha, fnissade gott åt beskrivningen av hur hon röjde loss med belöningen. ;-)

Så kul med en valpträff! Låter som att ni kommer få en trevlig och lärorik dag! :-)

Ha en skön lördagskväll!

http://www.ghedoes.com

 
Ludde

Ludde

20 mars 2010 22:15

Skönt att höra att det inte bara är jag som går ut på egen hand ibland. Däremot tar jag aldrig sånt som inte är mitt. Även om det ligger godis på ett bord så tar jag inte förrän någon ger det till mig. När jag var liten kunde jag ta en av mattes tofflor när dom lämnade mig ensam hemma, men numera lägger jag mig bara bredvid tofflorna ibland, och eventuellt slickar lite på en av dem om längtan blir för stor... Buskramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Acke

Acke

21 mars 2010 21:34

Tavk för fikat i dag.
Det bidde ingen ny bil .
HA det
Acke med flock

http://www.franssons.org

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 juni 2015 17:04

  I fredags eftermiddag tog jag bilen och körde upp till Avesta, Skulle till Monika och Axa och sova över till lördagen då vi skulle till utställning i Fagersta!!!     SÅ ROLIGT!!!  Lite oroliga var vi för hur det skulle gå, (hon har inte gillat de...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 14 april 2015 20:37

  GRATTIS!!! På 9års-dagen         Red Goblin's Dahro     Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!   För vår pojke idag, Vi har firat med extra god mat och märgben till alla tre hundarna idag          Bilderna är från ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 24 januari 2015 18:52

  Idag fyller vår älskade Grimmendans Giak 8 år   !!!   GRATTIS GIAH!!!   Firat idag med köttbullar som topping på maten och Märgben   som intas nu... 3 nöjda hundar här!!!     Giah och hennes dotter Alyza leker i snön...   ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 20:22

Startar med ettpar bilder på Giah från förra veckan...     Passade på att ta dom när solen tittade fram under skogspromenaden   det börjar verkligen bli höst nu!!!   Lite mysbilder innifrån igen på mina älsklingar      Ben ÄR GOTT!!!...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 18:57

Lite till bilder på hundar och ungar        Min älste son Michael med sina barn, Älskade ungar   !!!           Benny med Nathalie och Wilmer när dom kollade på Kalle Anka på datorn sist vi var barnvakt Nathalie fick feber den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards