Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Vinterpromenad :)

Av Gunbritt o Benny Larsson - 27 december 2009 14:11

Kom ihåg att ta med kameran idag när Alyza och jag tog en lång tur :)


  

Mattes sötnos på span i skogen!!!

 

  

Det var skoj i skogen ;)

 

Fast matte försvann när tösen gick för långt ifrån...Hon var duktig och hittade mig fort...Sen höll hon bättre koll   !!

 

   

Full fart!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Vi gick ur skogsdungen och fortsatte på vägen...

 

   

Hon fick upp ett spår...

 

   

HALLÅ!!!

 

   

Nån där???????????????????    

 

Vi fortsatte färden nu med koppel för vi närmade oss en hästhage...

 

   

Dom ser nästan ut som grannens... Bäst att morra liiite för säkerhets skull...Konstiga kläder!!!

 

   

En sista titt på hästarna innan vi fortsatte    Lite ragg reste hon hjärtat mitt...

 

Det var en soptunna hon morrade lite åt oxå men när vi kom närmare var det ingen fara, då nosade hon bara på den och gick vidare...Skönt att hon löser det mesta själv...

 

  

Nya spår!!! Jippie...

 

En nöjd tös hade jag efteråt i alla fall...

 

Tog inga bilder på Giahs promenad...Vi körde lite lydnad och hade köttbullarna som var kvar efter Alyzas promenad som belöning...Mums sa Giah!!! Och gick fot, satt fint... osv   !!!

 

Dahro får husse ta ut   !!!

 

Ha det gott i snön allihop...

Kram Gunbritt

 

  

 
 
Ludde

Ludde

28 december 2009 00:54

Visst är det skönt med promenader i snön. Jag pulsar gärna omkring i djupsnön och försöker nosa upp allt spännande som finns under snön. Matte säger att jag ser ut som de där hästarna när jag har min rock på mig... Nattkram!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

28 december 2009 18:36

Jag kom hem ordentlligt efter trevliga timmar hos Kasper.
Matte säjer att hon planerar att jag ska få hälsa på dej om typ två veckor!
Vadå!
Det är ju evigheter!
Vet att jag kommer att passera dej på onsdag, tror jag kastar mej av i farten då så kan du och jag "roa" oss.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Gazton

Gazton

28 december 2009 21:49

Hon ser lite ut som en Räv.....en väldigt gullig räv =D

http://gaztons.wordpress.com

 
 Anna med flock

Anna med flock

28 december 2009 22:24

Härligt med skogspromenad, hon är så fin lilltjejen!

Förstår att ni har fullt upp nu med löptider, är glad att jag slipper det framöver med ina ... om nu bara de sista veckorna ville rulla på så att Ina kan få vara lös som vanligt igen, hon är ganka kängurulik nu min bustös ;)

ha det fortsatt fint!, själv ska jag kasta mig i sängen nu efter en jobbdag... Zzzz...

http://timsevimse.blogg.se

 
Karin

Karin

29 december 2009 16:07

God fortsättning på er!:)

http://www.eternity.se

 
Acke

Acke

29 december 2009 20:54

Hej hopp. Du verkar ha lika kul i snön som jag syrran.
Fast jag bökar upp mina hål i snön själv gör du det?

http://www.franssons.org

 
maria

maria

30 december 2009 09:00

heeeeeeeeejjj
gott nytt år på er alla...
jag kunna inte öppna eran gästbok å skriva där???hmmmmmm..
va snygg han ser ut dahro...liksa valpen,va stor!!!
min växer förbi urax snart,eller rättare sagt han har gjort det på höjden,vette tusan va det blir för monster,å humör har ahn åxå lik sin mor,tror jag han blir...fniss...
hade så bra

http://mallenutt.zoomin.se

 
Torsten

Torsten

30 december 2009 09:12

Vilka härliga bilder! Hon ser lite ut som en räv, det lilla bustrollet= sööööt!!!
Ni verkar ha haft en bra jul och nu tittar jag in för att önska er alla ett gott slut och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!
Kramar från oss!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Sigge

Sigge

30 december 2009 20:28

GOTT NYTT ÅR älskade Giah!!!!!
Jäkla matte som varken bromsade eller vevade ner rutan när vi åkte förbi idag.
Men det är bara att hålla ut.
SNART får vi träffas!!!!!!!!!!!!!!!!!
Matte säjer att jag ska hälsa till alla andra hos dej också.

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Vivi

Vivi

30 december 2009 20:41

Halloj GunBritt. Nu var det länge sen jag tittade in och oj vad ni har hunnit med saker. Visst hade vi en underbar jul med gnistrande snö. Vad fina dom är på bilderna i snön. Hoppas inte "nakenfisan" fryser i den stränga kylan. Alice päls blev lurad av den långa hösten så nu håller hon på att fälla all sin ull, suck. Att behöva ha täcke på en Terv är ju för sorgligt :(. Hoppas ni får ett Gott Nytt År så kanske vi kan ta en prommis nästa år om det inte blir för kallt :-D

Kram och Nospussar

http://www.my.opera.com/viveca/blog

 
Ludde

Ludde

1 januari 2010 00:37

Gott Nytt År på er!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 juni 2015 17:04

  I fredags eftermiddag tog jag bilen och körde upp till Avesta, Skulle till Monika och Axa och sova över till lördagen då vi skulle till utställning i Fagersta!!!     SÅ ROLIGT!!!  Lite oroliga var vi för hur det skulle gå, (hon har inte gillat de...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 14 april 2015 20:37

  GRATTIS!!! På 9års-dagen         Red Goblin's Dahro     Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!   För vår pojke idag, Vi har firat med extra god mat och märgben till alla tre hundarna idag          Bilderna är från ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 24 januari 2015 18:52

  Idag fyller vår älskade Grimmendans Giak 8 år   !!!   GRATTIS GIAH!!!   Firat idag med köttbullar som topping på maten och Märgben   som intas nu... 3 nöjda hundar här!!!     Giah och hennes dotter Alyza leker i snön...   ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 20:22

Startar med ettpar bilder på Giah från förra veckan...     Passade på att ta dom när solen tittade fram under skogspromenaden   det börjar verkligen bli höst nu!!!   Lite mysbilder innifrån igen på mina älsklingar      Ben ÄR GOTT!!!...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 18:57

Lite till bilder på hundar och ungar        Min älste son Michael med sina barn, Älskade ungar   !!!           Benny med Nathalie och Wilmer när dom kollade på Kalle Anka på datorn sist vi var barnvakt Nathalie fick feber den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards