Alla inlägg den 30 november 2009

Av Gunbritt o Benny Larsson - 30 november 2009 01:26

En massa bilder igen ;)

 

 

Några från besöket av Ann-Sophie och Ayax...


  

På skogspromenad med Ayax och Alyza, regnet hängde i luften...Men det var jätteskönt att promenera ändå!!!

 

Glada SKITIGA hundar   !!! 

 

  

 

A-S bjuder Alyza på godis...Blev bad direkt vi kom hem   !

 

  

En bild på Ayax (i Alyzas halsband och koppel, hittade inte hans när jag tog ut honom) Stilig liten kille   !

 (Bättre väder den här dagen)

 

   

 Azca i blommrabatten!!! Nyfiken tjej, sötnosen  !

 

   

Alyzas tur...Söt som socker!!!  !

 

   

På promenad!!! (Alyza)

 

   

Bus på baksidan!!!

 

   

På skogstur förra helgen...Bäst att passa på när solen skiner   !!! Var en underbar höstdag!!!

 

   

Valparnas tur   !

 

   

Kommer du någon gång matte???

 

   

Inte så konstigt att Alyza ALLTID är skitigast!!! hon rullar sig gärna och dyker i diken mm. Här ligger hon under Azca och busar...

Var sååå härligt att gå i skogen med alla hundarna men så skönt att höra Benny skratta högt åt valparnas tokerier...

En underbar dag i skogen hade vi i alla fall!!!  

 

Bilder från förra veckan när jag tog valparna med till ICA Ekängen, vi gick utanför och kollade in folk, kundvagnar, cyklar osv. Tog Alyza först och Azca efteråt...Tog flera bilder men dom blev sååå dåliga (svansen, sudd osv.) så ni får nöja er med dessa halvdåliga   ...

   

Alyza kollar blommorna...

 

     

Azca håller koll på ingången och undrar varför alla har så brottom in och ut där???

 

Dom var jätteglada båda två när någon stannade och hälsade på dom!!!

 

Här kommer tre bilder som visar hundarna i vår leriga trädgård...Fy sjutton vad trist det är med all gegga!!!

Men hundarna har ju lika skoj för det !!!  

  

  

Härligt geggigt eller hur...Hundarna BEHÖVER torkas av och oftast duschas av när dom ska in igen!!!

 

Har varit jobbigt här med sjuka djur ett tag...Borde få klippkort och en säng på Strömsholm!!!

Först det med Amigo...Sen Alyzas urinvägsinfektion...Sen har katten kissat i Bennys säng ett antal ggr...Visade sig att han OXÅ hade urinvägsinfektion och ville tala om det!!!

 

Smart katt att välja husses och INTE min säng   varför undrar husse...Kan bero på att han får sova i min men inte husses säger jag   !!!

 

Men fy va trist med all TVÄTT !!! 

 

Nu har båda ätit penicilin...Men ingen av dom verkar helt bra...SUCK!!!

 

Inte nog med det, i lördags hade Alyza svårt att bajsa...när det kom var det blodblandat...

Åkte till strömsholm efter att ha pratat med dom i telefon...Kom dit vid 15.15 och var inte därifrån förän ca 24.00

 

  

Alyza kollar sin spegelbild i glasrutan i väntrummet på infektionsavdelningen...

 

Hon var jätteduktig och kollade runt lite, sen sov hon låååånga stunder!!!

 

    

Hade med en egen fäll!!! Skönt tyckte hon!!!

 

Vi fick vänta flera timmar innan vi kom in till vet...

 

 I väntrummet satt en dam med sin katt Sara som fått dropp och låg med det i sin korg....Vi pratade en hel del Saras  matte och jag!!!

Efter ett tag kom ännu en katt med sin husse, så vi blev tre st. där i väntrummet...LÄNGE!!! MED VÅRA SJUKLINGAR... 

 

Matte till katten Sara mailade mig idag för att höra hur det gått med Alyza...Gulligt av henne!!! 

 

Hoppas det gick bra med Sara!!! Var inne hos vet.när dom var klara...

Hoppas oxå att katten Gustav mår bättre   

 

   

Här har vi ÄNTLIGEN kommit in till Veterinären...Alyza kollade in rummet...Sen undersökte vet henne...Sköterskan kom och satte en kanyl...(Det enda Alyza protesterade lite mot) och dom tog prover...Jag hade tagit urinprov, medan vi väntade på att komma in, Hon behövde ju kissa ett antal ggr.  

Det beslutades att hon skulle på röntgen...Så efter ett tag fick vi gå dit...Vilken gullunge jag har    !!!

Vi kunde ta plåtarna med bara jag som höll i hennes framben och tyngder på bakbenen!!!    

 

Det såg ut att vara något som stoppade i tarmen...Något hon svalt, troligtvis...Eller möjligen att tarmen vikt in sig i sig själv sa dom...Så det slutade med att hon fick dropp...

 

     

Ligger så fint med droppet älsklingen...

 

  

Jäsp!!! Är vi inte klara snart????

 

Urinprovet tydde på att urinvägsinfektionen var kvar så det blev nytt penicilin, en pasta för tarmen och dietfoder som vi fick ta med hem...(hade hon inte varit så liten skulle hon fått ligga kvar där)  men nu fick jag sitta kvar under droppet och sen fortsätta medicinera hemma...Ska åka in om hon blir sämre!!! Hoppas det som är i tarmen kommer bort utan operation!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


!

 

Så här glatt var återseendet syskonen emmellan när vi kom hem :)

  

Kärleksbett

 

    

Sover tätt intill varandra mina småttingar!!!

 

 

Damen har varit "pigg" idag...

Kissat massor men INTE bajsat!!!

Så jag ringde igen men dom tyckte jag skulle vänta till i morgon om hon inte blir sämre...

EN pytte bajs utan blod kom det tillslut, men inge mer så det blir nog en tur dit i morgon!!!

(Hon har ju ätit en burk dietfoder + ris och koktköttfärs idag och det var mycket i tarmen igårkväll)Så det borde komma ut något mer snart!!!!

 

Sitter här och skriver mitt i natta...Håller koll på tösen, men det verkar va lugnt, så nu går jag och lägger mig en liten stund... 

 

Avslutar med en bild på mamma Giah    Nakenfisen!!!

Hon har INTE någon underull kvar!!! Har ALDRIG varit SÅÅÅÅ urfälld tidigare...Tar på, att ha 8 valpar!!!

Hoppas hon SNART får tillbaks sin fina päls!!! Blir ju så kallt utan!!!

 

Snacka om disig dag idag!!!


God natt så länge

Gunbritt 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards