Alla inlägg den 16 april 2009

Av Gunbritt o Benny Larsson - 16 april 2009 22:03

Jose senast sedd ikväll vid 18-tiden vid soptippen Strängnäs...Han fortsatte längs en liten väg vid sidan av järnvägsspåret  på väg mot Eskilstuna...

På höger sida om järnväg och  motorväg...

God natt.

Gunbritt.


Av Gunbritt o Benny Larsson - 16 april 2009 08:26

Jag är såååå GLAD !!! Har pratat med KOGARÅSENS OTIS matte och fått OK för parning!!!!


Skrev redan igår kväll ett LÅNGT inlägg om det och mycket annat :( det blev FEL PÅ BLOGGSIDAN när jag nästan var klar så allt låste sig och försvann sedan!!! TYPISKT!!!


Hoppas på bättre tur nu :)


 Jag och Giah ska åka och träffa Otis med Matte redan på Tisdag för ett möte INNAN parning...Kul att få träffas live och få en uppfattning om hundarna...Hoppas dom gillar varandra!!! Rapport om det mötet kommer efteråt...


Otiz har gjort MH och är dessutom KORAD, han har naturligtvis fria höfter (A) och armbågar UA!!!  Han är inte ögonlyst men tid är beställd så det blir han innan parningen ...


Jag hoppas verkligen att det ska gå bra med parning och valpning...Vet ju inte exakt när min lilla dam tänker löpa men hoppas ha valpar i augusti...Leverans i början av OKTOBER!!!


Spännande!!!


Annons om parningen kommer i kväll !!! med direkt länk till Kennel Kogaråsen som har bilder och information om Otis och övriga syskon (Dom är 9st. i kullen)


Jag pratade nyss med ANNA ...JOSE är INTE infångad än :( :( :(

 Senast sågs han vi LÄGGESTA Nära tågspåren ...FYYY!!!

Men han klarade sig vidare!!!!

INGEN VET ÅT VILKET HÅLL HAN ÄR PÅ VÄG och han tar sig LÅNGA sträckor varje dag så håll ögonen öppna efter honom är ni snäll!


Han har setts i ÄRLA- Eklången- Rinkesta gård under helgen sen vandrade han vidare sågs i HÄRAD- Vansö vid Kinger gård- utkanten av Strängnäs- Härad- E20 innanför viltstängslet- Även på liten väg vid sidan av E20-Åkerstyckebruk- LÄGGESTA-???????????


Lång tur...Hoppas han svänger hitåt igen...då har han gått i en stor triangel...Men som sagt han kan lika gärna ha vandrat åt Södertäljehållet eller vart som helst nu VÄNTAR VI PÅ FLER RAPORTER !!!!

RING OM NI SER HONNOM!!! Till polisen på 11414 eller till mig eller Anna telnr. i tidigare inlägg med BILD på JOSE...Har ni inte sett det gå tillbaks och ta en titt så ni känner igen honom!!!


Tack Ann-Sophie för att du kom hit och var med och spanade efter Jose i två dagar...Skönt att ha nogon med i bilen som höll koll och trevligt att hinna prata med dig...Dina små fyrfotingar är goa!!! Härligt att det fungerade att sova kvar!!! även om Dahro och Pussel INTE gillade varandra ;) ...Hoppas vi snart ses igen...


Bilens halvljus krånglar IGEN...Ska lämna in den i morgon för tredje ggn!!!! Hoppas verkligen det fixar sig nu!!!

Tur att det är ljust så länge på kvällarna...Så jag ser att köra hemåt ;) efter turerna runt runt i sökandet av Jose....


Har bokat ett möte med Sigge på måndag !!! Gissa vem som blir glad!!!

Ska även till tandläkaren då...HUALIGEN...Har en trasig tand som måste fixas...


På tisdag bär det av till Linköping där Otiz bor!!!

Snacka om tur att när jag hittat en hane, visar det sig att han inte bor längre bort...(Jag som funderat på att åka till Tyskland t.o.m.)


Ha det bra allihop!!!

/Gunbritt  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards