Alla inlägg den 1 april 2009

Av Gunbritt o Benny Larsson - 1 april 2009 23:14

Hej!!!

Idag kom Helena hit med Sigge på fm. Jag som har svårt att komma igång på mornarna hade redan rastat vovvar, kelat katt, ätit frukost, gått frivilligt in i tortyrkammaren :) till Vovvarnas förskräckelse...Trodde nog jag skulle lura in dom med...Men nääää inte idag :)


Stackars Dahro fick ett ben till tröst för han fick INTE följa med :(

Lite dåligt samvete...


Vi åkte min bil till en skog i närheten...Solen sken, vi hade ryggsäck med fika med för första ggn i år...Helena som är fenomenal på att hitta i alla skogar, visade vägen...Hundarna hade skoj, en massa pinnar att kampa om, spagropar att undersöka, stenar och stockar att hoppa på/över osv.+ ett köttbullsträd!!!


Vi såg lite svamp men INGA stenmurklor :(  ...Sigge var ju dessutom väldigt upptagen med Giah så han glömde svampletandet tror jag...


Vi stannade och fikade på en underbar plats vid en sjö...HÄRLIGT!!!


Gissa om Giah blev glad... Hon trodde nog hon både hörde och såg fel, när Helena gav henne en HEL macka...(brukar ju bara få smakbitar av snåla matte) ...När hon väl tog mackan försvann den i ett nafs...


Sigge hade nästan inte tid med sin macka ville ju leka med pinnar...men till sist tog han sin...Till Gias förtret (trodde hon kanske skulle få den med)...


När vi vandrade mot bilen igen såg vi en massa CITRONFJÄRILLAR!!! Nu är våren här!!! Myrorna hade med vaknat...Fåglarna kvittrade och solsken...VILKEN DAG!!!


Sigge hittade en spagrop som var värd att skälla i (han är HÖGLJUDD och slår med tassarna kör ner nosen och SKÄLLER) Giah undrade vad han skällde på och ville hjälpa till...Då MORRADE han åt henne...Finns på film (hoppas Benny fixar in den hit)

Helenas komentar hörs oxå :) "jag tror jag dör fniss"

Det fanns en massa spagropar överallt men denna var tydligen bara hans :)


Två skitiga lyckliga hundar hoppade in i bilen och vi åkte hem till oss...

Släppte in Giah...Ut Dahro för att kissa...Sen åkte vi vidare till Eskilstuna för att hämta en liten hundbur (ihopfällbar) som Göran köpt åt mig på RK

Den hade kommit in under dagen...Skönt att vännerna tänker på mig...

Jättebra till kommande valpar ju :) ...


Hem igen... Sigge med matte bytte bara bil och åkte hem till sig...


Dahro blev glad när jag kom hem och stannade hemma...Var ut en kort sväng med honom...Innan Anna kom och tog med honom på en långtur!!!

Giah blev sur...Ville ju oxå med!!!!!!!!!!!!

Men jag tyckte han kunde få lite egen tid med Anna!!! Han hade varit så lydig och snäll sa hon :) Alltid lika roligt att höra!!!


Var förresten ut och körde spår med Giah i förra veckan...Det gick riktigt bra med tanke på att det var längesen sist...Jag vimsade till det först med att ge kommandot leta :(  ...Typiskt mig... Men med rätt kommando så tog hon spåret och markerade alla saker...Duktig flicka!!!


Nej nu är jag trött, Godnatt...

/Gunbritt

Ps.Bilder och film kommer när/om Benny har tid att fixa det...

Ds.   


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards