Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Parning!!!

Av Gunbritt o Benny Larsson - 30 mars 2009 00:52

Har bestämt oss :) 

Det blir parning på Giah, nästa löp :) (Maj-Juni tror jag)

hon höglöpte sist vid nyår!!!


Hoppas bara blodprovet (rabies) är ok. Men det tror jag...


Ska ta kontakt med hanhundsägaren till hunden jag är intresserad av!!!

Vem ??? Ni får veta när allt är klart ...


Håller alla tummar och tår på att allt ska gå bra så vi har valpar i huset mot sensommaren-hösten...


Här har det inte hänt så mycket...Hundarna har fått sina långpromenader, busat i trädgården, dom älskade snön som kom ca.1 dm. det gjorde INTE jag...


Som tur är är den borta igen :) Hoppas vi slipper mer nu!!!


Giah har dragit undan gallret jag lagt på marken framför det galler jag ställt för "hennes" gång in under altanen och GRÄVT en stor grop  för att kunna krypa under gallret...Min lilla grävling...


Tur jag fick se det!!!  Måste ut i morgon och hitta på något som hindrar henne????  SUCK...


I fredags kom Liam hit till kvällen...Han sov över...Vi satt och tittade Tv en stund (Barda, ett barnprogram för lite äldre barn som han följt) det var lite läskigt tyckte han så han kröp tätt tätt intill och blundade emellanåt...Spännande men det slutade lyckligt så han var nöjd...Sen satt vi alla Benny, jag, Liam, vovvar och katt och tittade på så ska det låta....

Innan det blev sagostund och sängen för lillkillen :)  


Han vaknade före sex på morgonen ...Åt frukost sen ville han se morgon Tv en stund...Skönt då kunde jag vila medan mina värktabletter gjorde nytta...


Benny tog ut hundarna och slog sig sen ner vid datorn så det var lungt tills nästa lilla troll kom, Nathalie skulle vara hos oss medan hennes mamma jobbade och pappa åkte till Gävle...(Andreas Liams pappa jobbade med)...


Kusinerna hade sååå roligt tillsammans, lekte och skrattade mest hela dagen...Vi läste en massa böcker emmellanåt och åt vofflor till lunch (glutenfria) med sylt och glass till, det var jättegott!!!


Vid fyra tiden hade ungarna hämtats av sina föräldrar och lugnet la sig över huset...Hundarna bara la sig och sov...Pust det är jobbigt med småfolk!!!


Nej nu är det mitt i natta igen...God natt och sov gott!!!

/Gunbritt. 











  





 
 
Ville och Marie

Ville och Marie

30 mars 2009 15:33

Vad roligt med valpar...!!
Ville har fått förfrågan om han vill bli pappa, men tiken är så ung ännu och behöver löpa en gång till. Så det kanske blir aktuellt nästa vår...inte dåligt att få frågan för att dom anser att han är så snygg. Matte blir mallig!!

http://marno.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

30 mars 2009 19:19

Men Giah vad läste jag hos Ludde????
Sak du hålla igen????
Dumheter.
Du är i mina ögon i alldeles perfekt form.
Det där med valpar vet jag inte vad jag tycker om.
Vsdå lukta supergott och trffa annan hane.
Hm, känner hur svartsjukan kommer smygande.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

30 mars 2009 22:24

Skönt att du beslutat när parningen blir, hoppas nu allt går bra och att hanhundsägaren är intresserad. Om det blir valpisar till hösten ska jag hålla mig lååångt bort...två hundar i taget får räcka ;)

Jo spår gillar Tim så det kommer vi att börja med igen nu bara det torkar upp lite så han får jobba med huvudet.

Ha det fint!

http://timsevimse.blogg.se

 
Sigge

Sigge

31 mars 2009 09:26

Aha, så det är imorgon vi ska dejta.
Matte vägrar ju tala om när för mej. Har visst nåt att göra med att jag uppför mej illa i bilen på väg till dej.
Äsch, jag har ju bara så otroligt bråttom att få träffa dej. Tänk att människor inget begriper!
Nu ska jag ut på murkeljakt igen.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Jennie och Exxa

Jennie och Exxa

31 mars 2009 11:19

Åhhh vad mysigt...

http://www.exxa.se

 
Frippe & Cash

Frippe & Cash

1 april 2009 10:14

Hej på er i stugan!!
Vad är det jag hör!!!!!! Valpisar!!! Vad roligt.
Jag tycker ju att du kan ta Sigge som pappa, tänk vilka gulliga valpisar det skulle bli!!!
Du måste ju sätta ut en bild på pappan sen när det är klart. Nyfiken pappa med matte..
Är det träff med Sigge idag???
Kramen på er...

http://frippe.bloggagratis.se

 
Gazton

Gazton

1 april 2009 15:16

Nämen! Har din matte gått och blivit sugen på småttingar =)...inte genom att titta på syrrans skitungar va? Matte och husse skall kanske iväg i helgen med Happy, dom skall till kungsängen till en hane där.

http://gaztons.wordpress.com

 
Sigge

Sigge

1 april 2009 19:56

Tack för idag min älskade Giah!
Toppendag bara du låter bli mina bästa spagropar.
Jag vet nåt som inte du vet!
Hörde hur våra mattar bestämde träff på måndag!
Då ses vi igen och det blir skogen och fika!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

1 april 2009 22:59

Du är snäll du som hjälper Sigge leta murklor. Han behöver nog all uppmuntran han kan få. Jag tycker ändå att han tog det där med parningen som en man... Kramar, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 juni 2015 17:04

  I fredags eftermiddag tog jag bilen och körde upp till Avesta, Skulle till Monika och Axa och sova över till lördagen då vi skulle till utställning i Fagersta!!!     SÅ ROLIGT!!!  Lite oroliga var vi för hur det skulle gå, (hon har inte gillat de...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 14 april 2015 20:37

  GRATTIS!!! På 9års-dagen         Red Goblin's Dahro     Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!   För vår pojke idag, Vi har firat med extra god mat och märgben till alla tre hundarna idag          Bilderna är från ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 24 januari 2015 18:52

  Idag fyller vår älskade Grimmendans Giak 8 år   !!!   GRATTIS GIAH!!!   Firat idag med köttbullar som topping på maten och Märgben   som intas nu... 3 nöjda hundar här!!!     Giah och hennes dotter Alyza leker i snön...   ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 20:22

Startar med ettpar bilder på Giah från förra veckan...     Passade på att ta dom när solen tittade fram under skogspromenaden   det börjar verkligen bli höst nu!!!   Lite mysbilder innifrån igen på mina älsklingar      Ben ÄR GOTT!!!...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 18:57

Lite till bilder på hundar och ungar        Min älste son Michael med sina barn, Älskade ungar   !!!           Benny med Nathalie och Wilmer när dom kollade på Kalle Anka på datorn sist vi var barnvakt Nathalie fick feber den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards