Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Frisk igen!!!!

Av Gunbritt o Benny Larsson - 22 mars 2009 15:32

Hej!!!

Gör ett nytt försök :)

Idag har det varit lugnt, blev sent i natt...Igår var vi och firade min syster Monica som fyllt 50 år 10/3...Hennes ungar hade bjudit in oss till en överraskningsfest för henne...

 

Bilder från mottagandet av syrran (hon hade kidnappats hemmifrån av några arbetskamrater som åkt ikring med henne, hon hade ögonen förbundna...)



Jättekul att träffa alla igen...Längesen man lyckats få med  alla syskon och syskonbarn på samma gång (vi är många)...

 

Hundarna var hemma, jag åkte hem och rastade dom på kvällen...Festen var inte så långt hemmifrån...

 

I dag på fm. kom Anna och tog ut vovvarna så dom har fått en riktigt lång tur igen...och skött sig bra!!!

 

Vi har äntligen fått vår igen...HÄRLIGT!!! Lusten att träna hund har kommit tillbaks så hoppas orken också gör det...

 

Har ju varit sjuk igen...Magsjuka bläää... Tillbringat tiden mestadels på toa och i sängen...INTE KUL!!!

Men är FRISK nu (peppar peppar) törs knappt skriva det...

Detta år har jag ju nästan bara varit sjuk i magsjuka och influensa mest hela tiden :( det får vara NOG nu!!!! För flera ÅR frammåt…

 

Måste berätta att Giahfia nog varit för mycket med Sigge ;) i förra veckan när det spöregnade på morgonen så släppte jag ut hundarna på baksidan som vanligt...Dom rusade ut tvärnitade vid utfarten av den takade altanen, kollade på regnet...Dahro gick ut Giah tvekade sen snabbt ut någon meter kissade fort och sen in under tak igen...Där satt hon och kollade på Dahro som knallade runt ute...Efter ett tag kom han också och satte sig bredvid Giah ...Där satt dom och spanade ut över nejden en stund...Sen tyckte jag vi kunde gå in eftersom dom ändå inte var ute...Dahro kom direkt men Giah började sno runt på altanen och satte sig och sket!!! Kom väl på att det var långt till nästa rastning och ute REGNADE det hon kunde ju bli blöt!!! Detta har ALDRIG bekommit henne förr!!!

Vad jag sa och tänkte skriver jag inte här ;)

 

På tal om Sigge så har vi träffats ett par ggr. sen jag skrev sist...Den 2/3 fyllde han år och Giah och jag åkte dit...Hämtade upp Sigge och Helena utan för deras hus...Åkte till skogen med gröna husen (dom hemliga) och gick en långtur där!!!


Jippie ÄNTLIGEN lillsammans!!!


Håller koll


MIN pinne!!!


Kasta någon gång!!! Vi sitter ju fint...


Giah kollar ett av Sigges fynd :)


Det fyndet släpade dom med en bra bit...Det blev en massa dragkamper och lek...Ett köttbullsträd att länsa mm. Så dom var trötta och nöjda när vi styrde kosan hemmåt...Stannade på en outlet som inte ligger långt från Helena...Hundarna fick passa bilen medan det var min tur att FYNDA!!! :) Hittade en helt underbar tröja till Nathalie som snart fyller tre år!!!

+ några andra fynd...Helena köpte smörgåsar som vi fikade hemma hos henne efteråt...Sigge bjöd Giah på grisöra och hon bjöd sig själv på hans mat...Han var en gentlehund och tillät det dagen till ära :)

Sen åkte vi hem...Dahro fick gå en långtur själv med Anna medan Giah passade huset och jag åkte till min mor i snöovädret som kom på vägen till Eskilstuna!!!

Snacka om att vi hade tur på fm. med mulet men uppehåll...

På kvällen åkte jag på målarkurs så det var en väldigt aktiv dag...

Fredag kväll den veckan...Mys vid TV-n

Giah sover men vill ej släppa benet :)


Kelstund



Trött pojke


Knasen vår katt


Den 19/3 var jag på benen igen och Helena kom förbi med Sigge så Giah och Han fick leka på baksidan medan vi fikade och Dahro fick hälsa på Helena

 

KRAM!!!


Sen åkte vi till Eskilstuna för att länsa mataffären...

På hemvägen släppte vi hundarna att leka i skogen en stund, ja Sigge och Giah då, Dahro fich vara hemma och passa huset stackarn...Fick en tur senare…

Några bilder från skogen...

Var är du Sigge???


Fin tjej!!!


Avslutar med en bild på Dahro och Giah som väntar på kommando från Anna att dom får komma in


Ha det bra allihop!!!

/Gunbritt


 
 
 Anna med flock

Anna med flock

22 mars 2009 19:10

Tack för inlägget på bloggen, ska prata med vet på tisdag om hur vi ska göra med smärtlindring i framtiden och lite annat...är ju inte så lätt att veta eftersom Tim inte visar någonting utan är lika pigg och glad som vanligt men ack så omusklad baktill....suck..

Vilka härliga bilder och vilket trevligt firande ni varkade ha, ingen dålig folksamling. Skönt att du är kry nu, får hoppas att du håller dig frisk nu framöver.

Vi får försöka ses senare i vår eller nåt bara Tim mår skapligt. Ina skulle nog gärna leka men hon är rätt tuff och väldigt skällig av sig (hon vet inte riktigt hur hon ska bete sig) så frågan är om Dahro skulle stå ut med henne? Skulle iallafall vara väldigt kul att ses och få talas vid mer och få träffa Ghia i verkligheten och träffa Dahro lite mer.

Ha det fint!

http://timsevimse.blogg.se

 
Sigge

Sigge

22 mars 2009 19:40

Bra Giah att du lyssnat på mej och insett att regn är hälsovådligt!
Vill ju inte att du ska drabbas av hemska sjukdomar.
Åkte förbi hos dej idag men matte vägrade bromsa.
Ska ta körkort så jag kan åka till dej så mycket jag vill!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Elisabeth och Sacco

Elisabeth och Sacco

23 mars 2009 17:52

Åh, det skulle inte vara dumt med en date med Giha, är säker på att de skulle gilla varandra! Fast Sigge skulle nog bli mindre glad, Giha är ju hans favvotjej:)

Kul sammanträffande med namnen, Zacco, Bamse och King!

Ska kika in och läsa lite mer här senare..
Ha det gott så länge!
Och Giha, håll ut snart får säkert du också spåra! Jag spårar åt dig så länge..

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ville

Ville

24 mars 2009 19:13

Hejsan
Tittar in och kollar vad som hänt och händer hos dig Giha, men väldigt försiktigt av respekt för Sigge ;)
Hoppas att du har det bra och att vi kan vara vänner på avstånd...hihi!!
Jag tycker att du är en snygg tjej...så det så!!
Ville

http://marno.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 juni 2015 17:04

  I fredags eftermiddag tog jag bilen och körde upp till Avesta, Skulle till Monika och Axa och sova över till lördagen då vi skulle till utställning i Fagersta!!!     SÅ ROLIGT!!!  Lite oroliga var vi för hur det skulle gå, (hon har inte gillat de...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 14 april 2015 20:37

  GRATTIS!!! På 9års-dagen         Red Goblin's Dahro     Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!   För vår pojke idag, Vi har firat med extra god mat och märgben till alla tre hundarna idag          Bilderna är från ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 24 januari 2015 18:52

  Idag fyller vår älskade Grimmendans Giak 8 år   !!!   GRATTIS GIAH!!!   Firat idag med köttbullar som topping på maten och Märgben   som intas nu... 3 nöjda hundar här!!!     Giah och hennes dotter Alyza leker i snön...   ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 20:22

Startar med ettpar bilder på Giah från förra veckan...     Passade på att ta dom när solen tittade fram under skogspromenaden   det börjar verkligen bli höst nu!!!   Lite mysbilder innifrån igen på mina älsklingar      Ben ÄR GOTT!!!...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 18:57

Lite till bilder på hundar och ungar        Min älste son Michael med sina barn, Älskade ungar   !!!           Benny med Nathalie och Wilmer när dom kollade på Kalle Anka på datorn sist vi var barnvakt Nathalie fick feber den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards