Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Hej!

Av Gunbritt o Benny Larsson - 22 februari 2009 11:33

Hej!!! Äntligen frisk igen !!!!!Härligt att äntligen vara på gång igen... I lördags tog vi en lång tur i skogen ihop med Anna, Benny, jag och vovvarna...Solen sken på klarblå himmel...Härligt...Det var första dan jag kände mig pigg... Vi gick förbi Annas hus så Benny fick se var hon bor... Jättemysigt...alldeles i skogsbrynet, med utsikt över åkrar...  Tur vi stannade och vilade lite där... Hade lite svårt att hänga med dom långbenta, orken fanns INTE...Tappade den när jag var sjuk och har haft svårt att hitta den igen!!! När vi kom hem blev hundarna snopna... Dom springer in och där???...Vid köksbodet satt Monica och Göran (som ringt och undrat var vi var, när vi nästan var hemma)...Jippi!!! KEL för fullt!!! Kan livet bli bätte för Giah och liten Dahro som hoppar upp i knä på Monica ett flertal ggr ...Vilken trevlig lördag!!! Här kommer några bilder från promenaden.


 

Varför stannade du matte????


    

Går fint!!!!




 

Anna och Dahro 


 I tisdags morse kom Anna och tog ut hundarna... Jag lämnade bilen på reparation under tiden, senare kom Anna och hämtade mig och körde mig hem...TACK!!! Sedan tog hon Dahro med sig till jobbet...Han hade skött sig bra både där och på rastningarna i stan...Är ju inte på stadspromenader så ofta nu för tiden...Så det var kul att höra... Fick hämta bilen när Benny kom från jobbet...Lyset fixat igen!!!! Åkte direkt till mor som mådde sämre så jag stannade där över natten...Blev nästan ingen sömn...Gav medicin kl 02.00...somnade någon timme senare och vaknade vid 7.00Åkte hem strax innan hemtjänsten kom vid 8.00Mor mådde lite bättre och skulle ha sköterskan dit på fm. och min syster Birgitta kom lite senare... Väl hemma rastade jag hundarna...Åt frukost...SOV!!!! I torsdags kom Helena på besök med Sigge...Gissa vem som blev LYCKLIG??? Giah förstås!!! Hon och Sigge fick leka ute på baksidan medan vi gick in, fikade och gullade med Dahro...Efter det gick vi ut i skogsdungen och lekte med dom andra två... Hade tänkt gå ut på planen men hästarna var ute i hagen bredvid, så jag ville inte riskera att Giah skulle vilja hälsa på dom (valla)... Hundarna busade i dungen ett tag... Sen var hästarna borta så vi gick ut på planen...Jag försökte filma Sigge och Giah när dom hade dragkamp...Gick inte bra!!! Så ni får nöja er med kort... 

       

 

Ska du ta kort eller???




Sigge och Giah apporterar pinnen.



Sigge i frolic-trädet (Ett bra träd där det växer diverse godsaker… köttbullar korv  (frolic)Giahs favoritträd!!!! 


Sen gick vi in igen och fikad lite till...Alla vovvarna fick vara inne...GALLER var vad som gällde...Dubbla sådana... Dahro i vardasrummt  och dom andra i hallen... Serverade mat åt hundarna...Tänkte mig inte för utan tog ut mat till Giah i hallen...Sigge VILLE HA BÅDA SKÅLARNA!!!! Så han fräste i åt Giahfia som blev lite snopen...Hon fick äta i köket i stället... Sen fick Dahro stanna hemma och vänta på Anna, som skulle komma och ta ut honom...  

Kommer hon snart????



Medan dom andra två fick följa med och vakta bilen när vi handlade mat...Åkte till mor och lämnade varor...Hämtade Benny från jobbet...När vi kom hem igen packade Helena in hund och matvaror i sin bil och åkte hem!!!(Sigge hade varit trött när han kom hem.)Våra vovvar var trötta nöjda och glada, matte med ;)     


 

Några bilder på Giah med sin BOLL!!!



 

En bild på Benny och Knasen som slappar framför TV:n...(Jag målar keramik bredvid). 



I kväll (lördag) har vi ätit gott och myst framför TV:n...Släppte ut hundarna på baksidan en stund vid 19.00...När jag skulle ta in dom var det bara Dahro som kom???? Var var GIAH???? Orolig gick jag ut med ficklampa och kollade INGEN GIAH!!!!! In och säger till Benny att hon rymt L nä säger han hon är nog under altanen... Näää hade redan lyst in där ju...Benny går ut, böjer sig under trappan (till dörren in) och ser henne hon hade lyckats gräva sig in under altanen...Trodde inte de fanns plats där...Han fick krypa in och locka fram henne till hålet så han kunde dra ut henne...Slutet gått!!! Tack och lov!!! SKA SÄTTA GALLER FÖR!!! Måste fästa ihop dom och få fast dom på något vis...(Hade redan galler lutade mot där för att hundarna inte skulle komma åt div.eluttag mm. men det hade välts ikull) Slut för idag...Måste sova...God natt/Gunbritt          

 
 
Sigge

Sigge

22 februari 2009 20:50

Välkommen till RÄTT bloggställe Giah!!!!!
Jag länkar omgående direkt till den här bloggen.
Här funkar det alltid smärtfritt.
Jag har ju haft min i 2,5 år snart.
Massor med stora pusssar

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

23 februari 2009 14:36

Hoppas att du kommer att trivas här på bloggagratis, det har fungerat smärtfritt för mig. Härliga promenadbilder! Vilken vacker Knasen också!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Frippe

Frippe

23 februari 2009 19:00

Hej på er!
Vi var in på Sigges blogg och såg att ni skaffat en ny blogg kikar in och önskar er välkomna hit och hoppas att ni trivs.
Vi har ju läst lite om sigge och giahs träffar.
Kramen på er....

http://frippe.bloggagratis.se

 
Timse och Ina med matte

Timse och Ina med matte

23 februari 2009 20:27

Åh vad massa härliga bilder, kul med nu blogg! Tim hälsar att han är avundsjuk på Sigge som får busa med Ghia...hopaps vi kan lyckas ses framöver när vädret är bättre. Ha det gott!

http://timsevimse.blogg.se

 
Susanne o Cia

Susanne o Cia

23 februari 2009 21:17

Halloj min vän!
Så skönt att du e frisk igen...långdraget värre ju...Kul med en ny blogg....Fina bilder på ER söthöna...o sötpojken också försås...
Länkar dig i min blogg...
Hörs snart igen...
KRamar i massor
SUsanne o Cia

http://www.axevasvecia.bloggagratis.se

 
Gazton

Gazton

23 februari 2009 21:57

Hm! Sigge sa att du var hans tjej, men jag tar modet och skriver i alla fall. Tycker han kan dela med sig utav dig =). Söt är du, skall följa din blogg med stort intresse.
Tazz Gazton

http://gaztons.wordpress.com

 
Ingen bild

molle

23 februari 2009 22:07

tjena gullet !!
tack för titten hos mej,,kikar gärna in hos dej...lägger till dej direkt i länklistan..om det är okey..
hälsa sigge när du träffar honom.

 
Frippe

Frippe

24 februari 2009 07:15

Det är helt OK! Jag länkar jag med!!!
Kramen på er....

http://frippe.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

24 februari 2009 11:14

Trevligt att du vill länka till mig, jag har lagt in en länk till dig med ;)
Kramis

http://belgarhuset.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

27 februari 2009 18:48

Hoppas verkligen att du kan komma!
Bara inte våra människor får en massa "dumheter" för sej.
Bjuder på skogspromenad och grisöra

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

28 februari 2009 15:45

Det är en trevlig väg som går förbi erat hus. Det är mycket bra att veta var de bästa rastställena finns. Ska tipsa husse. Lurviga kramar, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunbritt o Benny Larsson - 7 juni 2015 17:04

  I fredags eftermiddag tog jag bilen och körde upp till Avesta, Skulle till Monika och Axa och sova över till lördagen då vi skulle till utställning i Fagersta!!!     SÅ ROLIGT!!!  Lite oroliga var vi för hur det skulle gå, (hon har inte gillat de...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 14 april 2015 20:37

  GRATTIS!!! På 9års-dagen         Red Goblin's Dahro     Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!!!   För vår pojke idag, Vi har firat med extra god mat och märgben till alla tre hundarna idag          Bilderna är från ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 24 januari 2015 18:52

  Idag fyller vår älskade Grimmendans Giak 8 år   !!!   GRATTIS GIAH!!!   Firat idag med köttbullar som topping på maten och Märgben   som intas nu... 3 nöjda hundar här!!!     Giah och hennes dotter Alyza leker i snön...   ...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 20:22

Startar med ettpar bilder på Giah från förra veckan...     Passade på att ta dom när solen tittade fram under skogspromenaden   det börjar verkligen bli höst nu!!!   Lite mysbilder innifrån igen på mina älsklingar      Ben ÄR GOTT!!!...

Av Gunbritt o Benny Larsson - 13 november 2014 18:57

Lite till bilder på hundar och ungar        Min älste son Michael med sina barn, Älskade ungar   !!!           Benny med Nathalie och Wilmer när dom kollade på Kalle Anka på datorn sist vi var barnvakt Nathalie fick feber den ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards